ضرورت روایت گری تمدن و مفاخر آذربایجان غربی با زبان هنر

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی تاکید کرد: گنجینه تمدنی و مفاخر آذربایجان غربی با زبان هنر به شکل مطلوب روایت گری شوند.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی امروز در گفتگو با خبرنگاران این استان را  گنجینه تمدن با مفاخری ارزشمند عنوان کرد و گفت: گنجینه تمدنی و مفاخر آذربایجان غربی با زبان هنر به شکل مطلوب روایت گری و بازخوانی شوند.

هادی سعیدی فرد ادامه داد: شهید باکری گنجینه ای ارزشمند و از مفاخر آذربایجان غربی و شخصیتی چند بعدی است که باید روایت گری شود و تاسیس مرکز رشد هنر انقلاب، جزو ملزومات است و باید در دستور کار قرار گیرد.

وی سپس از تدوین نقشه تحول حوزه هنری آذربایجان غربی خبر داد و گفت: مرزی بودن استان، ایستادگی، گنجینه هویت ایران اسلامی، مکتب شهید باکری، همزیستی مسالمت اقوام و پیروان ادیان در این استان، و دریاچه ارومیه  به عنوان نگین فیروزه ای آذربایجان را از جمله موضوعات ششگانه نقشه تحول حوزه هنر انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی است.

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در اجرای این نقشه باید از همجواری با چند کشور همسایه و ظرفیت مرزی بودن استان برای صدور هنر انقلاب اسلامی استفاده کرد و در این راستا از ظرفیت هایی چون  اربعین، دفاع مقدس، حماسه چالدران و اتفاقات تاریخی استان بهره جست.

سعیدی فرد با بیان اینکه مکتب شهید باکری با توجه به اینکه مکتبی ذو ابعاد است به عنوان یک مکتب به کشور معرفی می‌شود ادامه داد: بحث همزیستی اقوام و پیران ادیان مختلف در این استان از جمله موضوعاتی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرموده اند که هویت ایرانی اسلامی را تقویت می کند.

وی  افزود: دریاچه ارومیه نگین فیروزه‌ای آذربایجان غربی چه پرآب باشد چه کم آب در هر دو حالت برای ما مهم است و از جمله موضوعات مهم مورد توجه حوزه هنری استان است.

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: این مرکز اقدام به شناسایی استعداد‌های هنری و جذب آنها و همچنین توانمند سازی خود مربیان هنری می‌کند تا بتوانند به سطوح عالی ارتقا یابند.

وی با بیان اینکه همچنین احیای دفتر نوجوان و جوان حوزه هنری از دیگر برنامه‌هایی است که اجرا خواهد شد گفت: امسال طرح ویژه " محله باهنر" در مناطق حاشیه شهر نیز اجرا می‌شود که اصلی‌ترین رسالت آن کشف استعداد‌های این مناطق است.

سعیدی فرد سپس به برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: غبار روبی مزار شهدا، نشست خبری با رسانه ها، دیدار با امام جمعه، دیدار با استاندار، اکران اختصاصی برای اصحاب رسانه با حضور عوامل فیلم از جمله برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی است.

سعیدی فرد می گوید: همچنین در هفته هنر انقلاب اسلامی پلاتو جدید، حوزه هنری آذربایجان غربی که جزو استانداردترین پلاتو‌های کشور است افتتاح می‌شود.

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی ادامه داد: معرفی چهره هنر سال نیز از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.