بام ایران میزبان همایش ملی دانش بومی و سنتی محیط زیستی کشور

نخستین همایش ملی دانش بومی و سنتی محیط زیست کشور با مشارکت دانشگاه شهرکرد، اداره کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری و سازمان محیط زیست کشور در شهرکرد برگزار می‌شود.

امیر عبدوس مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط کشور در سفر به چهارمحال و بختیاری هدف از برگزاری این رویداد ملی را تبادل نظر ریش سفیدان و افراد بومی علاقمند به محیط زیست و پژوهشگران این حوزه و همجنین شناسایی این افراد در استان‌ها و تبدیل این دانش به اطلس دانش بومی حوزه محیط زیست ایران دانست. 

وی با بیان اینکه بستر همه فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی محیط زیست است، افزود: اگر دانش تبادل با محیط زیست را ندانیم چالش‌های اقتصادی بحران سازخواهند شد و طرح‌های اقتصادی و تولیدی در دراز مدت محکوم به شکست خواهد شد.

عبدوس برگزاری این همایش را گام مهم در تحقق شعار سال دانست و اضافه کرد: قطعا جهش تولید درنگاه متوازن و همه جانبه مبتنی بر علم باید در تبادل با محیط زیست باشد تا ضمن تامین منافع اقتصادی امروز منابع برای نسل آینده حفاظت شوند.


بیشتر بخوانید


یوسف پور مدیرکل محیط زیست چهارمحال وبختیاری برگزاری نشست‌های مختلف علمی با استفاده از ظرفیت‌های جهانی، ملی و محلی را از مهمترین برنامه‌های این همایش دو روزه دانست و گفت: تلاش می‌شود از سخنرانی مسئول بخش دانش سنتی سازمان بین المللی یونسکو به صورت ویدئو کنفرانس همچنین از حضور نماینده برنامه کمک‌های کوچک تسهیلات محیط زیست جهانی استفاده شود.

وی دستاورد‌های این همایش را فراتر از همایش ملی دانست و ادمه داد: دانشگاه شهرکرد ۲۸ و ۲۹ فروردین میزبان اساتید و پژوهشگران، دانشجویان، محیط بانان، دوستداران طبیعت و تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست کشور خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار