انجام عملیات علیه صهیونیست‌ها و انگلیس توسط یمن

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از اجرای چند عملیات علیه کشتی‌های صهیونیستی و انگلیسی در دریای سرخ، عرب و اقیانوس هند خبر داد.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه اعلام کرد که دو کشتی صهیونیست و یک کشتی انگلیسی در دریای سرخ و عرب و اقیانوس هند در عملیات مستقیم و موفقیت آمیز هدف قرار گرفتند.

سریع در یک سخنرانی تلویزیونی که از شبکه المسیره پخش شد، گفت: نیروی دریایی کشتی انگلیسی هوپ آیلند را در دریای سرخ با تعدادی موشک مناسب هدف قرار داد و این کشتی مورد اصابت مستقیم قرار گرفت.

او افزود: نیروی دریایی دو کشتی اسرائیلی را که عازم بنادر فلسطین اشغالی بودند، هدف قرار دادند.

سخنگوی نیروهای یمن توضیح داد که اولین کشتی با نام MSC GRACE F در اقیانوس هند و دیگری به اسم MSC GINA در دریای عرب مورد هدف موشک‌های بالستیک قرار گرفتند. 

سریع تاکید کرد: نیرو‌های مسلح به جلوگیری از دریانوردی اسرائیل در دریای سرخ، دریای عرب و اقیانوس هند تا پایان تجاوزات (اسرائیل) و رفع محاصره غزه ادامه خواهند داد.

نه تل آویو و نه لندن در واکنش به سخنان سریع بیانیه‌ای صادر نکردند. یمنی‌ها در همبستگی با غزه که با جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا مواجه است، کشتی‌های صهیونیستی یا مرتبط با آن را با موشک و هواپیما‌های بدون سرنشین در دریای سرخ هدف قرار داده اند.

از سوی دیگر، فرماندهی مرکزی آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که یک سامانه موشکی متحرک زمین به هوا در یمن در ۶ آوریل منهدم کرده است.

این بیانیه با بیان اینکه نیرو‌های آمریکایی یک پهپاد را نیز بر فراز دریای سرخ سرنگون کردند، افزود: یک کشتی ائتلاف نیز یک موشک ضد کشتی را شناسایی و آن را منهدم کرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار