تاکید فرماندار بستان آباد بر تسریع در عملیاتی شدن خط انتقال آب از سد کلقان

فرماندارشهرستان بستان آبادبا اشاره به تنش آبی دراین شهرستان بخصوص در برخی از روستا‌های این منطقه گفت: تامین آب پایدار و حل مشکل آب شرب در شهر بستان آباد و برخی از روستا ها‌ی این شهرستان تنها از سد کلقان بوده و با تسریع در عملیاتی شدن خط انتقال شاهد حل مشکلات آب شرب منطقه خواهیم بود.

علیرضا توری در جلسه بررسی مشکلات آب شرب شهرستان بستان آباد که با حضور معاونین شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان برگزار شد با بیان اینکه ۷۵ میلیارد تومان اعتبار تا به امروز برای خط انتقال آب از سد کلقان در نظر گرفته شده و این میزان برای انجام این پروژه کافی نیست گفت: حوزه آبریز سد کلقان دریاچه خزر بوده واستفاده از آب‌های جاری ذخیره شده درآن مشکلی برای منابع ابی و زیرزمینی شهرستان ندارد و با هدایت آب سد کلقان به پایین دست شاهد حل مشکلات بخش صنعت و شرب منطقه خواهیم بود.

وی افزود:متاسفانه فرسوده بودن شبکه آبرسانی داخل شهر بستان آباد باعث هدر رفت ۴۰ درصدی آب شرب در این شهر شده است.

ابراهیم عباسپور معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان نیز در این جلسه از اختصاص ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و بهسازی مجتمع‌های ابرسانی و اصلاح و تامین آب شرب در روستا‌های شهرستان بستان آباد خبر داد و افزود:از دو هزارو ۷۳۶ روستا در استا یکهزارو ۴۸۶ روستا تحت پوشش آب و فضلاب می‌باشد.

وی گفت:در شهرستان بستان اباد ۷۲ روستا تحت پوشش آب وفاضلاب می‌باشد که با اختصاص اعتبارات امسال این میزان به ۸۴ روستا می‌رسد.

برچسب ها: آب شرب ، انتقال آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار