بررسی ویژه موضوع تعرض به خط انتقال آب به استان یزد

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: موضوع تعرض به خط انتقال آب به استان از طریق مراجع قضایی و فرهنگ سازی رسانه‌ای در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، جوکار رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: به دنبال تعرض‌های متعدد به خط انتقال آب به استان یزد جلسه‌ای با حضور نمایندگان و مسئولان استان با نماینده ولی فقیه برگزار شد. 

او با اشاره به آثار مادی و روانی که این موضوع به دنبال داشته و دارد افزود: در این جلسه چند موضوع از جمله بررسی مصوبات نهاد‌های بالاسری در گذشته و فرهنگ سازی و جریان سازی رسانه‌ای مطرح شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد به مصوبات جلسه اشاره کرد و گفت: تشکیل یگان ویژه حفاظت مربوط به وزارت نیرو که این دستور باقی مانده است و مقرر شد به طور جد از این نهاد‌ها پیگیری کنیم که علت عدم تشکیل یک یگان ویژه مقتدری که بتواند از خط لوله حفاظت کند  چه بوده است.

جوکار افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان موضوع آب به عنوان یک چالش اساسی و همچنین موضوع تعرض مطرح خواهد شد که امیدواریم به یک راهکاری برای حل موضوع برسیم.

او ادامه داد: خواستار تشکیل کارگروه حقوقی و قضایی و پیگیری از مراجع قضایی در رابطه با جرمی که تخریب کنندگان انجام می‌دهند هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد بیان کرد: مدارک و مستندات مرتبط با اضافه شدن آب برای زاینده رود که به کانال و تونل جبهه‌ای که آب به استان اصفهان اضافه شده مطرح شد و ما مقدار خیلی کمتری از این میزان را انتقال می‌دهیم.

جوکار ادامه داد: پیگیری موضوع از طریق هیئت رئیسه مجلسانجام می شود، همچنین تسریع در خط دوم انتقال آب به استان که هم در سفر رئیس جمهور و در جلساتی که در مرکز گذاشته خواهد شد به طور جد پیگیری می‌شود چرا که در این خط، پدافند غیر عامل رعایت شده و کمتر مورد تهدید قرار می‌گیریم.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: انتقال آب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.