رئیس پلیس راه خراسان جنوبی مطرح کرد؛

واژگونی، عامل ۴۳ درصد تصادفات جاده‌ای در نوروز/ ۶۰ هزار خودرو اعمال قانون شدند

سرهنگ رضایی گفت: ۴۳ درصد تصادفات رخ داده در جاده‌های خراسان جنوبی در ایام نوروز امسال از نوع واژگونی بوده است.

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در نوروز امسال با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و همکاری مردم، شاهد کاهش حوادث رانندگی نسبت به مدت مشابه پارسال بودیم، با اینکه آمار‌های سفر‌ها نسبت به نوروز پارسال کمتر از یک درصد کاهش داشته است.

او با اشاره به اینکه در تصادفات امسال ۱۴ نفر فوت شده اند، افزود: ۲۰۰ نفر نیز در ۳۳۲ حادثه رانندگی رخ داده مجروح شده اند.

سرهنگ رضایی اظهار کرد: به علت یکنواختی جاده‌ها و نبود مجتمع‌های خدماتی در عمق جاده ها، حوادث از نوع واژگونی است که ۴۳ درصد از انواع تصادفات را تشکیل می‌دهد و به سرعت زیاد، سبقت غیرمجاز و خستگی برمی گردد.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه شدت تصادفات رانندگی در استان نسبت به سایر نقاط کشور بیشتر است، بیان کرد: تصادفات رخ به رخ نیز در استان فراوانی دارد.

او تصریح کرد: محورفردوس – طبس – دیهوک – راور به سمت کرمان از پر حادثه‌ترین جاده‌های استان است و محور‌های ورودی شهر بیرجند نیز از سمت خوسف و قاین تصادفاتی را داشته اند.

سرهنگ رضایی عنوان کرد: در طرح نوروزی امسال فرمانده انتظامی استان ۹۵ نیرو به پلیس راه تزریق کرد و بیش از ۳۰ خودرو نیز از سوی سازمان‌ها به پلیس واگذار شد تا در طرح نوروزی مشکلی به وجود نیاید.


بیشتر بخوانید


رئیس پلیس راه خراسان جنوبی اظهار کرد: ۹۲ نقطه پر تصادف در استان داریم که مسئولین پلیس راه و ادارات مرتبط با خدمات سفر از این نقاط بازدید کرده و بیش از ۶۰ هزار خودرو نیز در طرح نوروزی اعمال قانون شده اند.

او بیان کرد: حدود ۳ هزار و ۳۰۰ خودرو نیز به طور موقت توقیف شدند تا حوادث کاهش یابد.

سرهنگ رضایی تصریح کرد: کار‌های پلیس دیگر به صورت دستی انجام نمی‌شود که بخواهیم به طور دستی گواهینامه، کارت خودرو و بیمه نامه را کنترل کنیم؛ بلکه به وسیله دستگاه‌های هوشمند در اختیار پلیس این کار صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از طرح مربوط به عید فطر خبر داد و گفت: جلساتی برگزار شده و نیرو و خودروی کمکی نیز به پلیس راه داده شده و از روز سه شنبه برنامه ریزی برای اجرای طرح صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.