در ایام اربعین صورت می‌گیرد؛

خدمت رسانی ۶۰ موکب به زائران در کاظمین

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۶۰ موکب استان در ایام اربعین در کاظمین خدمت رسانی می‌کنند.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی استان با اشاره به اینکه ۶۰ موکب خراسان جنوبی از ۱۱ شهرستان در کاظمین مستقر می‌شوند گفت: هماهنگی برای حمل و نقل و مجوز‌های تردد و هماهنگی با پلیس راه، انتقال امکانات برای ۶۰ موکب استان و ارائه خدمات درمانی به کمک دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر امسال نیز پیگیری می‌شود.

او با اشاره به اینکه مهمترین موضوع تأمین آب شرب زائرین است افزود: امسال با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب استان و اوقاف برنامه ویژه‌ای برای اولین بار تدارک دیده شده که از محل نذر آب استان، تأمین آب شرب بسته بندی شده برای زائرین امام حسین (ع) در اربعین انجام شود.

عباس زاده اظهار کرد: در خصوص تأمین برق و فاضلاب سایت کاظمین با توجه به اینکه روزانه حدود ۱۰۰ هزار نفر اسکان داده می‌شوند، تدابیری ویژه‌ای اندیشیده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مهمترین مسئله تأمین سردخانه و یخ ساز در منطقه است بیان کرد: سردخانه برای تأمین امکانات غذایی ضروری است و امسال نیز با مشارکت مردم و مساعدت خیران این اقدام مهم انجام می‌شود.

جوینده رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی نیز گفت: با توجه به قرار گرفتن اربعین حسینی در تابستان و شدت گرمای هوا، در این جلسه تصمیم گرفته شد امکانات سرمایشی و زیرساخت‌هایی که مربوط به تأمین آب شرب زائرین و سرمایش است فراهم شود.

او گفت: پارسال نیز یک میلیون و هشتصد وعده غذا و قرص نان توزیع شد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال تعداد زائرینی که به سایت خراسان جنوبی در کاظمین مراجعه کنند ۳۰ درصد افزایش داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.