سفر رئیس‌جمهور منتخب اندونزی به چین

پرابوو سوبیانتو در سفر به پکن با شی جین پینگ دیدار و گفتگو کرد.

پرابوو سوبیانتو، رئیس جمهور منتخب اندونزی امروز (دوشنبه) با سفر به پکن با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد. 

به گزارش خبرگزاری الجزیره، شی جین پینگ در این دیدار بر عزم چین برای گسترش مناسبات و روابط نزدیک با اندونزی در دولت آینده سوبیانتو تاکید کرد. 

شبکه سی سی تی وی چین در گزارشی در این باره اعلام کرد: رئیس جمهور منتخب اندونزی در این سفر از گسترش همکاری‌های نزدیک میان کشورش و چین استقبال کرده و از ادامه سیاست‌های دوستانه جوکو ویدودو، رئیس جمهور فعلی اندونزی در روابط با پکن خبر داد. 

شی جین پینگ رئیس جمهور منتخب جدید اندونزی را دوست قدیمی مردم چین معرفی کرد و گفت: پکن به روابط با جاکارتا به دید روابط استراتژیک و بلند مدت می‌نگرد و آمادگی دارد در تمامی حوزه‌های راهبردی به تعمیق روابط با این کشور بپردازد. 

پرابوو که ۷۲ سال سن دارد در انتخابات ماه فوریه موفق به پیروزی شد، اما به طور رسمی از ماه اکتبر سکان هدایت کشور را در دست می‌گیرد. سفر وی پیش از تصدی سکان ریاست جمهوری اندونزی به چین حامل این پیام است که دولت آینده جاکارتا اهمیت زیادی به روابط با پکن می‌دهد و نمی‌خواهد خود را درگیر رقابت‌های امنیتی میان چین و آمریکا کند.

برچسب ها: چین ، اندونزی ، شی جین پینگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار