امام جمعه سنندج:

بی‌توجهی به دستورات دین اسلام در ماه رمضان قابل قبول نیست

ماموستا رستمی گفت: بی‌توجهی به دستورات دین اسلام و بی‌حجابی و روزه‌خواری و حرمت‌شکنی در ماه رمضان قابل قبول نیست و باید با حرمت‌شکنی‌ها برخورد شود.

امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج  از کردستان به عنوان مخزن عرفان و علما و عرفای الهی نام برد و گفت: وجود امامزادگانی همچون هاجر خاتون خواهر امام رضا (ع) و سایر بزرگان بیانگر تدین مردمان این دیار در طول تاریخ از آغاز اسلام تاکنون است.

ماموستا فایق رستمی  افزود: بیش از یک میلیون مسافر در ایام تعطیلات نورزی به کردستان سفر کرده‌اند که این نشان از مهمان‌نوازی این مردم است.

وی بیان کرد: بی‌توجهی به دستورات دین اسلام و بی‌حجابی و روزه‌خواری و حرمت‌شکنی در ماه رمضان در استانی همچون کردستان که کان علم و عرفان و دیانت است قابل قبول نیست و باید با حرمت‌شکنی‌ها برخورد شود.

ماموستا رستمی به جمعه آخر رمضان و روز قدس گریزی زد و گفت: روز قدس نماد و الگوی دفاع مردم مسلمان از دین اسلام و مسجد است.

امام جمعه سنندج بر مشارکت حداکثری مردم کردستان در راهپیمایی روز قدس تاکید کرد و افزود: مشارکت حماسی و دشمن‌شکن مسلمانان در راهپیمایی روز قدس موجب می‌شود که جامعه بین‌الملل سکوت را بشکند و قطعنامه علیه اقدامات رژیم کودک‌کش صادر کنند.

وی به شعار سال و ضرورت عملیاتی کردن آن گریزی زد و گفت: تحقق و عملیاتی کردن این شعار نیاز به برنامه، فکر، سیاست و ایجاد زیرساخت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.