طرح کنترل و نظارت بیش از ۷۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در سیستان و بلوچستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از اجرای طرح کنترل و نظارت بر ۷۳۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی از آغاز اجرای طرح نوروزی تا ۷ فروردین ماه امسال خبر داد.

  ایوب کرد اظهار داشت: از مجموع ۷۳۰ دستگاه ناوگان، ۲۲۳ دستگاه ناوگان باری، ۴۹۱ دستگاه ناوگان اتوبوسی و۱۶ دستگاه سواری مورد کنترل و نظارت قرار گرفتند که از این تعداد ۱۳۴ دستگاه به کمیسیون های مربوطه جهت رسیدگی ارجاع داده شدند. 

وی افزود:این طرح با هدف بازدارندگی ، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی ، ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای ، توسط این اداره‌کل و با همکاری پلیس راه استان به صورت مستمر در پایانه های مسافربری، پاسگاه های پلیس راه و در طول محورهای مواصلاتی در ایام اجرای طرح نوروزی انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد:در بحث کنترل‌های میدانی ناوگان مسافربری، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، اسناد و مدارک حمل و نقلی در دستورکار قرار دارد.

کرد گفت:در بخش ناوگان باری هم اقداماتی از قبیل کنترل اسناد حمل ،کنترل تجهیزات ایمنی، کنترل مندرجات بارنامه، کنترل مدارک هویتی راننده و ناوگان، کنترل کالا‌های بدون بارنامه و کنترل تناژ بار انجام گردید.

وی در پایان یادآورشد:نتایج حاصل از این گشت‌ها جمع بندی و با شناسایی تخلفات، موارد به کمیسیون‌های حمل و نقل ارجاع می‌شود تا براساس قانون و دستورالعمل‌ها مورد رسیدگی قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار