شناسنامه مهمترین سند کشور است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شناسنامه مهمترین سند در کشور است و نظارت و دقت در صدور آن باید به صورت مستمر صورت گیرد

محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار مدیرکل و معاونین ثبت احوال استان با اشاره به باران رحمت الهی در استان گفت: باید در تمامی کارها نگاه توحیدی داشته باشیم ، زیرا اگر نگاه توحیدی باشد و عالم را محضر خدا بدانیم و در همه حال او را حاضر بدانیم کارها به نحو احسن انجام خواهد گرفت.

وی بیان داشت: کارها را برای رضایت خداوند انجام دهید و نیازمند به دیدن و یا تایید و تعریف کسی نباشید زیرا اولویت رضایت خداوند متعال است و باید در راستای رضایت او گام برداریم.

کرمی تصریح کرد: مجموعه ثبت احوال استان کار سختی را بر عهده دارد زیرا استان شرایط خاصی را داراست و حضور اتباع خارجی و تردد از طریق مرزهای استان باعث گردیده است تا نگاه به اسناد هویتی متفاوت باشد و باید در کار خود مراقبت و نظارت بیشتری داشته باشید.

وی افزود: اسناد هویتی و شناسنامه مهمترین سند در کشور است زیرا این سند، هویت افراد است و باید در صدور آن دقت و حساسیت صورت گیرد و نظارت مستمر و بهبود عملکرد کارکنان در سرلوحه کار قرار گیرد زیرا نظارت و تذکر باعث رفع و اصلاح روش های غلط گردیده و بهبود عملکرد را در پیش خواهد داشت.

وی ضمن تقدیر از عملکرد مجموعه ثبت احوال استان گفت: تشکیل جلسات مستمر با حوزه قضایی و امنیتی بسیار موثر و راهگشا بوده است و باید این همکاری و تعامل و پیگیری مداومت داشته باشد تا از بسیاری مفسده ها جلوگیری شود.

وی با اشاره به اقدامات ثبت احوال در حوزه فضای مجازی و اینترنت گفت: این اقدامات باعث تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به مردم می گردد و باید به گونه ای عمل کنیم که ما در استان تغییر دهنده روشهای قبلی و جایگزینی روشهای جدید و بهبود سامانه های ارائه خدمات باشیم و این در مجموعه استان قابل انجام است و با اتکا به خداوند متعال کاری نشد نخواهد داشت.

استاندار سیستات و بلوچستان با تشریح پروژه ها و اقدامات بزرگ صورت گرفته شده در زیرساخت استان گفت: گام های بزرگی در تمامی زمینه ها در استان برداشته شده است و آینده روشنی پیش روی استان خواهد بود. 

در ابتدای این دیدار علی رحمتی مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان با تشریح عملکرد ثبت احوال استان گفت : ایجاد اداره و نمایندگی در شهرستانها و بخش ها و ارائه مجوز ارائه خدمات به دفاتر پیشخوان در سطح استان باعث گردید هم اکنون در ۷۵ نقطه استان، در حال ارائه خدمت هویتی به مردم شریف استان باشیم و این امر باعث گردیده تا سطح دسترسی مردم به خدمات ثبت احوال افزایش یافته و خدمات مطلوب تری به مردم ارائه نماییم.

وی بیان داشت: در سال گذشته بیش از ۲۰۰ میز خدمت جهادی در مناطق روستایی و عشایری برگزار شده است و تلاش گردیده تا ارتباط و پیوند با مردم تسهیل شود.

علی رحمتی افزود : در سال گذشته با برگزاری جلسات مستمر با فرمانداران و دهیاران و فعالسازی شبکه اعلام وقایع حیاتی از ظرفیت تمامی دستگاههای در راستای هماهنگی و اعلام به موقع وقایع اقدام صورت گیرد و روند دیر ثبتی و کم ثبتی در استان را تغیبر دهیم و امید است در سالجاری با برنامه ریزی و استمرار‌ طرح ها اقدامات موثری در استان صورت گیرد.

وی با تشریح موضوع فاقدین شناسنامه در استان گفت: موضوع فاقدین شناسنامه به عنوان یکی از اهداف اصلی ثبت احوال استان مورد توجه ویژه قرار گرفته است و با جلسات مستمر با فرمانداران و دستگاههای امنیتی و انتظامی و همچنین حوزه قضایی استان تعداد زیادی از پرونده ها تعیین تکلیف گردد و با برنامه ریزی و هماهنگی در سالجاری اقدامات موثری در این حوزه صورت خواهد گرفت.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هویت شهیدان ارجمندی و صیادی گفت: اتقان اسناد هویتی را سرلوحه کار خود قرار داده ایم و جدی تر از گذشته در راستای دفاع و پاسداری از اسناد هویتی گام بر می داریم.

مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان با تشریح پروژه های جدید ثبت احوال گفت: طرح تعویض شناسنامه های قدیمی و انجام پروژه سببی و نسبی یکی از اولویت های استان در سال حاری خواهد بود و ارائه خدمات در بستر فضای مجازی و از طریق سامانه های سهیم و هدی یکی دیگر از اولویت های ثبت احوال خواهد بود.

  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار