ورود مسافران نوروزی به سیستان و بلوچستان ۷۸ درصد رشد داشت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: ورود مسافران نوروزی به این استان تاکنون ۷۸ درصد رشد داشته است.

محمدهادی طهرانی‌مقدم   اظهار کرد: در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۶ فروردین ماه امسال ۴۵۸ هزار و ۷۶۱ مسافر و گردشگر نوروزی سیستان و بلوچستان را به عنوان مقصد سفرهای خود انتخاب کرده و وارد استان شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد ۴۴۸ هزار و ۶۶۸ نفر مسافر ایرانی و ۱۰۹۳ نفر توریست و گردشگر خارجی بوده‌اند که به ترتیب رشد ۷۹ و ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس گزارش‌های رسیده به ستاد خدمات سفر، ۱۷هزار و ۴۰۹ نفر از طریق فرودگاه‌های استان، پنج هزار و ۴۷۳ نفر از طریق راه آهن و ۴۳۵ هزار و ۸۷۹ نفر نیز از طریق حمل و نقل جاده‌ای وارد این استان شده‌اند که به ترتیب رشد ۲۷، ۱۵ و ۸۲ درصدی را به ثبت رسانده است.

وی بیان کرد: در این بازه زمانی ۶۴۵ هزار و ۹۷۶ نفر نیز از جاذبه‌های گردشگری سیستان و بلوچستان بازدید کردند و بیش از ۱۰ میلیارد ریال نیز محصولات صنایع‌‎دستی هنرمندان استان به فروش رسیده که در این بخش نیز رشد ۶۱درصدی فروش ثبت شده است.

طهرانی مقدم گفت: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده توسط اعضای عضو ستاد خدمات سفر، از زمان شروع رسمی ستاد تا امروز با کاهش ۴۱درصدی میزان تصادفات روبه‌رو بوده‌ایم.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.