باغ پهلوان پور میزبان گردشگران نوروزی

باغ ایرانی پهلوان پور مقصد اصلی مسافران و میهمانان نوروزی در شهرستان مهریز است.

مدیر پایگاه باغ جهانی پهلوان پور مهریز گفت: باغ ایرانی پهلوان پور با طبیعت زیبا و بنای تاریخی و فرهنگی در بین سایر آثار مقصد اصلی مسافران و میهمانان نوروزی این شهرستان است.

الهام جلوداری با اشاره به اینکه این بنا به همراه باغ دولت‌آباد یزد سازمان آموزشی، عملی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در فهرست آثار جهانی ثبت‌شده است افزود: این باغ در طول سال به‌خصوص در تعطیلات نوروز میزبان مسافرانی است که این منطقه را مقصد گردشگری خود قراردادند.

او ادامه داد: وجود موزه مردم‌شناسی در ورودی باغ، برپایی نمایشگاه دائمی عکس از آثار و بنا‌های تاریخی، فرهنگی و تفرجگاهی منطقه و نمایشگاه صنایع‌دستی موجب استقبال بیشتر مسافران شده است.

باغ جهانی پهلوان پور از باغ‌های متعلق به دوره‌های اواخر زندیه و اوایل قاجار است که در محله مزویرآباد در حوزه شهری قرار دارد.

این باغ زیبا و تاریخی که در نوع خود در استان یزد کم‌نظیر است متعلق به یکی از تجار یزدی به نام علی پهلوان پور بود. مساحت باغ بیش از پنج هکتار و عمده ساخت‌وساز آن شامل برج گلین و فضا‌های خدماتی مرتبط با آن در جبهه جنوب شرقی، عمارت زمستان خانه در جبهه غربی، عمارت شربت خانه (کوشک) در بخش مرکزی، فضا‌های خدماتی (اصطبل، انبار، سرایداری) و کارگاه ریسندگی و قالی‌بافی در جبهه جنوبی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار