درخشش گروه تئاتر نابینایان و ناشنوایان یزد در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

رئیس جامعه نابینایان استان یزد گفت: گروه تئاتر نابینایان و ناشنوایان یزد در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خوش درخشیدند.

پارساییان رئیس جامعه نابینایان استان یزد گفت: یکی از اهداف جامعه نابینایان استان یزد کشف و پرورش استعداد‌ها و توانمندی‌های افراد نابینا است. 

او بیان کرد: افراد نابینا و کم بینا در حوزه‌های مختلف از جمله در بخش شعر، موسیقی، هنر‌های نمایشی، صنایع دستی و سایر موارد دارای استعداد هستند.

رئیس جامعه نابینایان استان یزد تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان بهزیستی کشور از سال‌های قبل گروه‌های تئاتر معلولان را تشکیل داده است، جامعه نابینایان یزد نیز یک گروه تئاتر متشکل از هنرمندان نابینا تشکیل داده است.

او اظهار داشت: این گروه تئاتر در دوره‌های مختلف و در جشنواره‌های متفاوت شرکت کردند که از جمله در سال ۱۴۰۲ نیز این گروه به عنوان یکی از گروه‌های تئاتر صحنه‌ای در جشنواره منطقه‌ای مقام اول کسب کردند و به جشنواره تئاتر بین‌المللی فجر دعوت شدند.

پارساییان ادامه داد: گروه تئاتر خودپرواز در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز به عنوان گروه تئاتر برگزیده و برتر انتخاب شدند.

او گفت: یکی از اعضای این گروه ناشنوا است که حائز دیپلم افتخار در جشنواره بین المللی تئاتر فجر شده است.

دل دل زاده کارگردان تئاتر خودپرواز نیز گفت: نمایش خودپرواز به نویسندگی وحید آبرود و با بازی بازیگران نابینا و یک بازیگر نابینا در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شرکت کرد.

او بیان کرد: نمایش خودپرواز به مشکلات معلولان به خصوص نابینایان و ناشنوایان برای استفاده از دستگاه خودپرداز بانک‌ها می‌پردازد.

دل دل زاده تصریح کرد: این نمایش ابتدا در جشنواره منطقه‌ای استان حائز جوایز برتر از جمله جوایز اول کارگردانی، اول نویسندگی، اول و دوم بازیگری مرد، طراح صحنه اول، رتبه اول بروشور شد همچنین بازیگران زن این تئاتر به عنوان بازیگر اول و دوم زن نمایش خودپرواز نیز جوایزی کسب کردند.

او خاطرنشان کرد: نمایش خودپرداز در جشنواره بین المللی رتبه اول طراحی بروشور، رتبه دوم نویسندگی همچنین حائز رتبه اول بازیگر ناشنوایان شد و رتبه دوم بازیگر نابینایان را نیز در این جشنواره کسب کرد.

 

 

برچسب ها: نابینایان ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار