۲۸ هزار و ۷۸۳ نفر به زیارت بقاع متبرکه خراسان جنوبی مشرف شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در هفته نخست سفرهای نوروزی ۲۸ هزار و ۷۸۳ نفر به زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه استان مشرف شدند و پنج هزار و ۵۲۶ نفر هم اسکان یافتند.

حجت الاسلام  بخشی‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی از ۲۲ اسفندماه جاری در ۴۷ بقعه متبرکه استان آغاز شد.

وی افزود: همچنین آیین تحویل سال نو همراه با اجرای برنامه‌های مختلف در ۲۹ بقعه متبرکه استان با حضور زائران و مجاوران برگزار شد.

 حجت الاسلام بخشی پور اظهار کرد: در اجرای طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در بقاع شاخص استان ۴۷ مبلغ بومی و غیربومی میزبان هستند که در ۲۷ بقعه متبرکه ترتیل‌خوانی قرآن کریم نیز برگزار می‌شود.

وی از برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در ۶ بقعه و افطاری ساده در ۱۰ بقعه متبرکه استان خبر داد و تصریح کرد: همچنین ۷۱۶ مهمانسرا و زائرسرا با ظرفیت روزانه چهار هزار نفر در حال ارائه خدمات و اسکان مسافران نوروزی است.

دیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عنوان کرد: سال گذشته در زمینه اجرای طرح آرامش بهاری ۴۵۰ هزار زائر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی حضور یافته بودند.

استان خراسان جنوبی ۹۶ بقعه متبرکه دارد که از این تعداد ۶۰ مکان مقدس متعلق به امامزادگان (ع) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.