انهدام شبکه‌های تولید محتوای مبتذل در بوشهر

رئیس پلیس استان بوشهر از انهدام و متلاشی شدن ۳ شبکه سازمان‌یافته تولید و پخش محتوای مبتذل در فضای مجازی خبر داد.

سردار حیدر سوسنی با اشاره به حضور تیم‌های تخصصی در طرح نوروزی نیروی انتظامی استان بوشهر اظهار داشت: طرح نوروزی پلیس در نقاط مختلف گردشگرپذیر، محور‌های مواصلاتی، جاده‌ها و شهر‌های استان بوشهر تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

وی از امنیت پایدار استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: استان بوشهر با داشتن نقاط مهم گردشگری از جمله سواحل و سازه‌های تاریخی هر ساله شاهد مسافرت گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور به این استان هستیم که نوروز امسال هم مسافران زیادی در استان اسکان یافته‌اند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با تشکر از مردم خونگرم و مهمان‌پذیر استان در استقبال از گردشگران و همکاری با نیروی انتظامی در ابعاد گوناگون امنیتی، انتظامی، ترافیکی و اخلاق اسلامی گفت: پلیس در همه نقاط به‌صورت شبانه‌روزی حضور فعال دارد و با هرگونه تخلف برخورد قاطع می‌کند.

سردار سوسنی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از ترفند دشمنان هدایت و تسخیر افکار و اذهان، خانواده‌ها به ویژه جوانان و نوجوانان از طریق فضای مجازی است به عملکرد مطلوب پلیس فتا استان بوشهر پرداخت و خاطرنشان کرد: پلیس فنا استان بوشهر در سال گذشته رتبه دوم در بین استان‌ها در حوزه اجتماعی و عملکرد اطلاع‌رسانی پیشگیرانه و کشف جرایم کسب کرد.

رئیس پلیس استان بوشهر با بیان اینکه افسران سایبری پلیس فتا سال گذشته ۹۸ درصد جرایم فضای مجازی و سایبری در استان بوشهر را کشف کردند افزود: کشفیات سایبری در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۴۴ درصد و دستگیری مجرمان سایبری ۵ درصد افزایش یافته است.

وی از کاهش ۳۸ درصدی جرم مزاحمت اینترنتی و ۷ درصدی جرم هتک حیثیت در فضای مجازی نسبت به سال ۱۴۰۱ در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در عملیات افسران سایبری شبکه‌های مختلف تولیدکننده و انتشار دهنده محتوا‌های مبتذل در استان بوشهر شناسایی و منهدم شدند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: در این عملیات سه شبکه سازمان یافته تولید و انتشار دهنده محتوای مبتذل در فضای مجازی در مجموع با ۵۵ نفر عضو منهدم و متلاشی شد.

سردار سوسنی این سه شبکه را شامل، تولیدکننده و انتشار دهنده یک شبکه با ۲۴ نفر، شبکه دیگر با ۱۶ نفر و شبکه بعدی با ۱۵ نفر عضو دانست و خاطرنشان کرد: این شبکه‌ها بعضاً با مجلات و سایت‌های خارجی و حتی آمریکایی‌ها در ارتباط بودند.

رئیس پلیس استان بوشهر با اشاره به اقدامات اجتماعی و آموزشی پیشگیرانه تصریح کرد: در این عرصه با آموزش ۹۰ نمونه محتوا‌های دیجیتال و افزایش ۳۴ درصدی و برپایی ۲۵ مرحله نمایشگاه سایبری برای جامعه هدف شاهد افزایش ۵۶ درصدی عملکرد پلیس فنا استان بوشهر بودیم.

وی ۲ جرم سایبری بیشتر تکرار شده در سال گذشته را کلاهبرداری و برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی مردم دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
درود به پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی.. خواهش میکنم از قوه قضائیه محکمتر برخورد کنه بی بند وباری و هرزگی بسیار زیاد شده تو بوشهر..
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۵۷ ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
انصافا ، خواهشا ، التماسا ، چرا سکوهای پر کاربردی مثل بازار ، آپارات ، روبیکا و ... که دارن توی کشوری که اسلامی هست نه اسلام فیک کشورهایی مثل ترکیه و ... بلکه اسلام ناب محمدی ، چیزهای مبتذل و یا خیلی بد آدم مثل آب خوردن پیدا میکنه واقعا چرا مماشات میکنن با اینایی که به نظرم خطرناک تر از ماهواره و ... هستن چون خیلی نامحسوس تر تاثیر میذارن مثل ماهواره نیستن که دیگه خیلی واضح باشه آدم بدونه و حواسش باشه بچه اصلا ماهواره نگاه نکنه ولی مثلا بازار بچه ها راحت در اختیار دارن ، رفتیم اینستاگرام و اینجور چیزا رو فیلتر کردیم ولی حواسمون نیست به داخلی ها با این همه کاربری که دارن ، توقع داریم که فرضا اومدن تو ایران قانونی این سکو های خارجی اینا با این شل کاری هامون جدی بگیرن ما رو ؟؟؟؟؟ وقتی سکوهای خودمون رعایت نمیکنن قوانین کشور رو ، آیا واقعا باید از خارجی ها هم توقع داشت ؟؟؟؟ انشالله خدا ماها رو به خودمون بیاره تا به حرف نائب امام زمان (عج) گوش بدیم هم مردم هم به ویژه مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
اینستاگرام و یوتیوب پر شده تبلیغ دختر بازی و خانم بازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
دولت و قوه قضائیه باید با تمام قدرت با این افراد برخورد کند
و مردم هم در برخورد با منکرات باید به صحنه بیایند و امر به معروف و نهی از منکر کنند تا کار از کار نگذشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
خداقوت.
پیشنهاد میکنم پیام هایی که حاوی لینک هست ابتدا در اپراتور پایش بشه و درصورت معتبر نبودن سرشماره یا امن نبودن لینک جلوگیری بشه و یا حداقل یک اخطا امنیتی برای مخاطب بره که لینک معتبر نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
وقتی احکام قضای ضعیف و بی ارزش باشد دست گیری اینها دردی را دوا نمی کند. احکام قضایی در کشور در بسیاری از جرایم بازدارنده که نیست بلکه مشوق است