شورای برنامه ریزی، شاهراه توسعه استان

شورای برنامه ریزی آذربایجان شرقی در آخرین جلسه سال ۱۴۰۲ صبح امروز با حضور اعضای شورا در استانداری آذربایجان شرقی برگزار و در آن ۱۳ طرح ارائه شد که تعدادی زیادی از آنها با رای موافق اعضای حاضر در جلسه تصویب و تعداد معدودی برای بررسی بیشتر به جلسه بعد موکول شد.

در این نشست استاندار آذربایجان شرقی مقرر کرد زین پس تمام مصوبات جلسه شورای برنامه ریزی استان به شرط نظارت کامل بر روند اجرای طرح انجام گیرد در غیر این صورت کان لم یکن تلقی شود تا از هر گونه سوء استفاده و کاربرد‌های غیرمصوب ممانعت شود.

استاندار،آذربایجان شرقی شورای برنامه ریزی را شاهراه توسعه و رشد و پیشرفت استان بیان کرد و گفت: برخی مواقع طرح‌های کاربردی و مناسب و در یک کلام خوب در شورای برنامه ریزی تصویب می‌شود، اما اجرای بد، ناقص و حتی اجرا نشدن آن مصوبه، راهِ توسعه استان را ناهموار می‌کند از این رو لازم است نظارت‌های کافی بر حسن اجرای طرح انجام شود و جزو ملزومات باشد یعنی خودِ شورای برنامه ریزی بر مصوبات شورا نظارت داشته باشد تا توسعه استان به صورت یک نواخت و در شأن مردم این خطه انجام شود.

رحمتی همچنین گفت: علاوه بر نظارت، آماری دقیق از مصوبات شورای برنامه ریزی استان هم باید احصاء شود تا چنانچه طرحی به هر علتی اجرا نشده است از مسئول مربوط پیگیری و موانع پیش رو حل و فصل شود.

وی با تاکید بر ترسیم اصولی و علمی نقشه توسعه عملیاتی استان افزود: مجموعه استانداری آذربایجان شرقی، ۱۸ طرح کلیدی را برای توسعه متوازن استان در سال آینده در نظر گرفته و معاون اقتصادی هم مکلف شده با بررسی همه جانبه طرح ها، اقدامات مقتضی را برای مطرح کردن آنها در شورای برنامه ریزی و روند اجرای آنها انجام دهد، هر چند همه‌ی این طرح‌ها کلیدی و تحولی هستند و به صورت سیستماتیک و با اصول و قاعده پیش خواهند رفت.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: در کنار اجرای طرح‌های کلیدی، طرح‌های نیمه کاره استان هم باید در اولویت قرار گیرد تا تعیین تکلیف شده و به سامان برسد حتی اگر نیاز باشد، ادارات و دستگاه‌ها بر اساس قانون مولدسازی نسبت به تکمیل طرح‌های نیمه کاره‌ی خود اقدام کنند و برنامه ریزی شده است که از اردیبهشت سال آینده، ماهانه یکی از این طرح‌ها به بهره برداری برسد.

به گفته رحمتی امسال در زمینه مولدسازی، اقدامات خوبی در استان صورت نگرفته است با این حال در خصوص همه طرح ها، چه طرح‌های جدیدِ دولتی یا غیردولتی و چه طرح‌های نیمه تمام، باید اقتصادی بودن طرح و منفعت و عایدی آن برای استان مدنظر باشد و طرح‌ها با تجزیه و تحلیل دقیق و ریزبینی، پس از تصویب در شورای برنامه ریزی استان و تامین اعتبار لازم، به واحد مربوط یا افرادِ دارای اهلیت لازم واگذار شود.

وی ۳ مولفه سیاستگذاری، حمایت و نظارت را هم مولفه‌های فرار از تصدی گری برشمرد و گفت: با این شاخص‌ها راه برای ورود بخش خصوصی به فضای توسعه استان باز و این مهم با شتاب انجام می‌شود.

وی در پایان با تاکید بر برنامه ریزی‌های لازم برای پیشبرد اهداف توسعه استان گفت: در نظر داریم برای افزایش عملکرد و بهبود روند توسعه استان، دستگاه‌های برتر در زمینه اجرای طرح‌های توسعه ایی استان را شناسایی، معرفی و تجلیل کنیم تا دستگاه‌های دیگر هم با الگوپذیری از آنها، طرح‌های مربوط به حوزه خود را با جدیت و پشتکار لازم به سامان برسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار