میزان بارش باران در استان بوشهر ۶۸ درصد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون بارش باران در این نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۶۸ درصدی نشان می‌دهد.

علی محمدی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: میانگین بارش باران در سال آبی جاری از مهرماه تاکنون ۹۸ میلیمتر گزارش شده که در این شاخص در سال گذشته ۳۰۵ میلمتر بارش در استان بوشهر ثبت شده بود.

وی بیان کرد: بارندگی موثر استان بوشهر بیشتر در فصل پاییز و زمستان و اندکی در فصل بهار رخ می‌دهد و استان در فصل تابستان نیز به طور معمول خشک است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر تصریح کرد: تا پایان سال کمتر از ۶ روز دیگر باقی مانده و فصل بارش باران‌های موثر استان گذشته و تاکنون ۳۹ درصد بارش باران که باید در طول یک سال اتفاق می‌افتاده رقم خورده است.

محمدی ادامه داد: کاهش بارش باران در همه مناطق استان بوشهر محسوس و مشهود بوده و در مرکز، شمال و جنوب استان بوشهر بارش باران نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

وی افزود: بیشتر کاهش بارش بارندگی استان بوشهر در حوضه آبی بخش ارم، شهر جم، بزپر ارم، اهرم، ایستگاه سرقنات دشتستان و دشتی گزارش شده است.

محمدی یادآور شد: کاهش بارش باران در منابع آبی سال آینده اثر می‌گذارد از جمله در بخش آب سطحی است که سبب کاهش آورد رودخانه‌های استان بوشهر می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر دیگر اثر کاهش نزولات جوی را سبب کاهش آب ورودی به سد‌ها و به دنبال آن افت ذخیره‌سازی آب برای سال آینده عنوان کرد.

وی افزود: تا پایان سال بارندگی پیش‌بینی شده محقق شود و با اضافه شدن بارش‌های بهاری که امیدوارم موثر باشند بخشی از کاهش بارندگی و خشکسالی کاهش داده شود و عقب‌ماندگی آورد آب را جبران کنند.

محمدی اظهار کرد: همچنین انتظار می‌رود با تزریق اعتبارات لازم زمینه تکمیل هر چه سریع‌تر پروژه‌ها فراهم شود تا ضریب تاب‌آوری و میزان ظرفیت ذخیره‌سازی روان آب‌های فصلی توسعه پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.