ایمانیه:

دولت سیزدهم بنای دخالت در کار بخش خصوصی را ندارد

استاندار فارس با بیان اینکه دولت سیزدهم به واگذاری امور به بخش خصوصی معتقد است، گفت: دولت بنای دخالت در کار‌ها و امور بخش خصوصی را ندارد.

محمد هادی ایمانیه، چهارشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در شیراز افزود: با توجه به سیاست‌های کلی کشور و قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، دولت به جز در مواردی مانند سلامت مردم و حفظ امنیت در سایر امور تنها در حوزه سیاستگذاری و نظارت بر اجرای آن سیاست‌ها و قوانین ورود می‌کند.

او ادامه داد: معتقدیم که دخالت دولت در کار بخش خصوصی امری بسیار ناپسند و غیر منطقی است و رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر واگذاری امور به بخش خصوصی تاکید دارند.

استاندار فارس اظهار کرد: امروز هم دولت و هم مجلس بر واگذاری امور به خود مردم تحت عناوین بخش خصوصی یا تعاونی تاکید دارند و اصل ۴۴ قانون اساسی هم بر این مساله تاکید جدی دارد.

ایمانیه گفت: امروز بیش از ۹۹ درصد فعالان بخش خصوصی افراد آگاه و وظیفه شناس هستند، اما سیاستگذاری و نظارت کردن بر ان حداقل افرادی که از قانون تخطی می‌کنند وظیفه دولت است و باید اجازه داد که دولت به این وظیفه نظارتی خود عمل کند و انتظار است که بخش خصوصی هم در این مسیر با دولت همراهی و همکاری کند.

او، تعامل بخش خصوصی و دولت در فارس را خوب ارزیابی کرد و گفت: این ارتباط که مورد تایید مدیران در سطح ملی نیز هست، حاصل رفتار‌های منطقی بخش خصوصی استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.