روسیه: در کنفرانس آتی اوکراین در سوئیس شرکت نمی‌کنیم

وزارت خارجه روسیه شرکت این کشور در کنفرانس اوکراین در سوئیس را رد کرد.

تلاش آمریکا برای گسترش ناتو به مرز‌های روسیه در نهایت منجر به آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ شد. بدعهدی‌های واشنگتن در برابر مسکو باعث شده است که مقامات روسیه دیگر اعتمادی به وعده‌های ایالات متحده نداشته باشند. 

به گزارش تله تریدر، وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد مسکو در نشست آتی مربوط به اوکراین شرکت نخواهد کرد. 

بر این اساس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت: حتی اگر مسکو برای شرکت در کنفرانس آتی اوکراین در سوئیس دعوت نامه دریافت کند، در این گردهمایی شرکت نخواهد کرد. این کنفرانس همانند کنفرانسی است که در ژوئیه ۲۰۲۳ در کپنهاگ، پایتخت دانمارک برگزار شد و یک شکست تمام عیار بود. 

این بیانیه با هشداری شدیداللحن، می‌افزاید: به دلیل اقدامات تحریک آمیز یک یا دو عضو اتحادیه اروپا و ناتو، جنگ میان روسیه و اوکراین اکنون می‌تواند به فراتر از مرز‌های این کشور گسترش یابد. جنگ اوکراین به راحتی می‌تواند به فراتر از مرز‌های جغرافیایی فعلی گسترش یافته و شاهد مقیاسی متفاوت از درگیری باشیم که می‌تواند از کنترل خارج شود. 

زاخارووا تاکید دارد: فراتر از این مسائل، کشور‌های غربی باید به حمایت تسلیحاتی خود از کی یف پایان بخشند. غرب باید یاد بگیرد که علاوه بر در نظر گرفتن جاه طلبی‌های جغرافیایی خود، منافع مشروع سایر کشور‌ها را نیز مورد توجه قرار دهد. 

قرار است به درخواست دولت اوکراین کنفرانس آتی مربوط به این کشور در سال جاری میلادی در سوئیس برگزار شود. جمع آوری کمک‌ها مالی و تسلیحاتی به کی یف و نیز رایزنی پیرامون پایان بخشیدن به این منازعه از مهمترین محور‌های احتمالی این کنفرانس خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
و این در حالی است که سازمان ملل متحد از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا و متحدانش در جهان بوده است.
و این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا و متحدانش در جهان بوده است.
و این در حالی است که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا و متحدانش در جهان بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
«و این در حالی است که آمریکا جنایتکار، اروپا جنایتکار، اسرائیل جنایتکار و همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1917 تاکنون نظم جهانی را به چالش میکشند»
۲۲:۲۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
«و این در حالی است که آمریکا جنایتکار، اروپا جنایتکار، اسرائیل جنایتکار و همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1917 تاکنون نظم جهانی را به چالش میکشند»
آخرین اخبار