افزایش ۱.۵ درصدی سرقت در خراسان جنوبی

رئیس پلیس آکاهی خراسان جنوبی از افزایش ۱.۵ درصدی سرقت در استان خبر داد.

سرهنگ صادقی رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی در چهارمین شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به افزایش ۱.۵ درصدی سرقت‌ها در۱۱ ماهه اول امسال در استان گفت: ۵۰ درصد سرقت‌ها در خراسان جنوبی کشف شده است.

او افزود: در ۱۱ ماه گذشته ۸ مرحله اجرای طرح برخورد با مالخر‌ها را دراستان داشته‌ایم و در این مدت ۲۹۱ مالخر دستگیر شده اند.

سرهنگ صادقی اظهار کرد: همچنین ۴ واحد فروش ضایعاتی در جهت پیشگیری از فروش مال مسروقه را پلمب کرده ایم و ۸۰ درصد سرقت‌های خراسان جنوبی در شهرستان‌های بیرجند، طبس، قاین و درمیان انجام می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۳۲ درصد سرقت‌ها در خراسان جنوبی سرقت احشام است عنوان کرد: یک باند سرقت احشام که در پنج شهرستان خراسان جنوبی اقدام به سرقت احشام می‌کردند را دستگیر کرده ایم.

حجت الاسلام نسائی زهان دادستان مرکز استان نیز در این جلسه گفت: سرقت، جرم دوم را در استان به خود اختصاص داده است. 

حجت الاسلام موحدی را رئیس کل دادگستری استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه به زندانیانی که موضوع اتهامشان سرقت و محکومان جرائم خشن هستند در ایام تعطیلات و تا پایان ماه رمضان مرخصی اعطا نمی‌شود گفت: سارقان و مجرمان سابقه دار که هم اکنون محکوم نیستند و در خارج از زندان هستند، اما سابقه دارند در ایام تعطیلات نوروز‌ی یک نوبت مکلف هستند خودشان را به آگاهی‌های شهرستان‌ها معرفی کنند و تحت کنترل باشند تا شاهد کاهش جرم سرقت در این ایام باشیم.

او از نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها از سوی دستگاه‌ی متولی در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: برای مقابله با تصرفات اراضی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در ایام تعطیلات عید نیز باید منایع طبیعی استان و دستگاه‌های متولی رصد و مراقبت لازم را داشته باشند. 

حجت الاسلام موحدی راد خطاب به شهردار گفت: طرح‌های عمرانی که در شهر در حال اجرا است را به صورت دو شیفت انجام دهید تا هر چه سریعتر انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.