وزارت علوم زمینه بین المللی شدن دانشگاه‌های خراسان جنوبی را فراهم کند

استاندار خراسان جنوبی گفت: وزارت علوم با توجه به ظرفیت‌های استان، زمینه بین المللی شدن دانشگاه‌های خراسان جنوبی را فراهم کند.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در کارگروه استانی پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول استان گفت: با توجه به زیرساخت‌های آموزشی موجود و پیشینه غنی خراسان جنوبی، آموزش از مزیت‌های ویژه این استان است.

او افزود: زیرساخت‌های آموزشی مناسب و مرزی که می‌تواند سطح دسترسی کشور‌های همسایه را تسهیل کند، از مزیت‌های خراسان جنوبی است و از این مزیت و ظرفیت‌ها می‌بایست در زمینه تعالی آموزش و پیشرفت خراسان جنوبی استفاده کنیم.

قناعت با اشاره به شرایط مهیا شده در دانشگاه‌های استان در زمینه جذب دانشجوی بین الملل، تصریح کرد: خراسان جنوبی ظرفیت بسیار خوبی برای جذب و پذیرش دانشجویان خارجی دارد، لذا انتظار این است که وزارت علوم این فرصت را مغتنم بشمرد و در زمینه بین المللی شدن دانشگاه‌های استان، اقدامات مؤثرتری صورت گیرد.

استاندار اظهار کرد: کارگروه استانی پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول به منظور ساماندهی مؤسسات آموزش عالی و کدرشته‌های موجود متناسب با اقلیم و ظرفیت‌های استان تشکیل شده است.

او ادامه داد: تحول در حوزه آموزش عالی، هدفمند کردن تحصیلات عالیه، مهارت محوری و افزایش ظرفیت‌های اشتغالزا از مهمترین رویکرد‌های کارگروه استانی پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول است.

قناعت با تأکید بر اینکه خراسان جنوبی، زمانی صادرکننده علم و معلم بوده، بیان کرد: باید برنامه ریزی‌ها در این کارگروه به نحوی باشد که ما بتوانیم همچنان صادر کننده علم، معلم و عالم باشیم.

استاندار در پایان بر حفظ رشته‌های تحصیلات تکمیلی موجود و گسترش این کدرشته‌ها در دانشگاه‌های استان تأکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار