انفجار تَرقه در منزل مسکونی قائمیه اصفهان ۲ مصدوم برجای گذاشت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت: انفجار ترقه در یک منزل مسکونی سه طبقه در خیابان قائمیه اصفهان ۲ مصدوم برجای گذاشت.

محمد شریعتی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت:  ساعت ۱۹.۳۰ امشب حادثه انفجار یک منزل مسکونی واقع در خیابان قائمیه اصفهان به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی گزارش شد که از ایستگاه شماره ۱۱ ماموران به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: این حادثه در یک ساختمان سه طبقه و در طبقه آخر رخ داده بود که در پی این حادثه انفجار ناشی از ترقه دست ساز به تعداد انبوه، دو جوان ۲۸ و ۳۵ ساله دچار ۷۰ درصد سوختگی از ناحیه دست، صورت و قسمتی از بدن شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان اظهار کرد: بدلیل شدت انفجار حاصل از حجم زیاد ترقه دست ساز، سایر طبقات این منزل مسکونی دچار آسیب جدی شد.

وی ادامه داد: امروز یک هزار و ۴۸۰ تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی برقرار شد که به نسبت مدت مشابه در سال گذشته تعداد تماس‌ها دوبرابر و حوادث نیز افرایش داشت.

شریعتی گفت: سال گذشته با توجه به تقارن چهارشنبه‌سوری با روزهای پایان سال کمتر حوادث تلخ آتش‌سوزی و انفجار ناشی از ترقه رخ داده اما امسال حوادث ناشی از شب چهارشنبه آخر سال افزایش داشت.

وی اضافه کرد: البته گزارشات حریق بیشتر بابت آتش گرفتن اشجار(درختان)، لاستیک، ضایعات و خودرو و سایر موارد بوده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت:به طور میانگین روزانه یک هزار و ۲۰۰ تماس با سازمان آتش‌نشانی گرفته می‌شود که امشب این تعداد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: بر همین اساس در ۲۲ نقطه اصفهان اطفائیه سنگین و نیمه سنگیه مستقر شده است.

شریعتی اضافه کرد: آتش‌نشانی آمادگی کامل برای خدمت رسانی دارد زیرا عده‌ای چهارشنبه آخر سال را هفته آینده و متقارن با شب عید می‌دانند که در این زمینه نیروهای آتش‌نشانی آماده‌باش هستند.

برچسب ها: انفجار ، آتش‌ نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.