بی‌توجهی در چهارشنبه‌سوری زیان غیر قابل جبرانی دارد

رئیس مرکز بهداشت زاهدان بیان کرد: هرگونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه‌سوری زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی دارد.

 فریبرز راشدی  گفت: توصیه می‌کنیم از آتش‌زدن لاستیک، هیزم کارتون، کیسه و امثال آن در واحدهای مسکونی پارکینگ منازل به جد خودداری کنند و همچنین از ریختن مواد آتش‌زا، بنزین، گازوئیل و نفت بر روی آتش خودداری کنند.

 رئیس مرکز بهداشت زاهدان تصریح کرد: همچنین از پرتاب‌کردن مواد آتش‌زا مثل فشفشه بر روی درختان، خودرو، پشت‌بام‌ها و منابع سوخت، پنجره آپارتمان، پشت‌بام و بالکن به خیابان جدا خودداری شود.

 وی افزود: مواد محترقه، اسپری‌های اشتعال‌زا، چسب و نارنجک دستی اثرات بسیار خطرناکی بر روی شنوایی و بینایی افراد می‌گذارد، از خانواده‌ها درخواست داریم چهارشنبه آخر سال خود را با حفظ سنت‌ها و آیین‌هایی که از گذشته وجود داشته است برگزار کنند.

 راشدی تشریح کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم در مراسم چهارشنبه‌سوری در کنار فرزندان خود باشند و آنها را به‌هیچ‌عنوان تنها نگذارند و مراقب باشند مواد محترقه و انفجاری را فرزندان به همراه خود نداشته باشند.

 وی در پایان ادامه داد: برخی در چهارشنبه آخر سال اقدام به خرید بالن آرزوها می‌کنند به این افراد به جد توصیه می‌کنیم از خرید بالن آرزوها و پرواز آن خودداری کنند زیر این بالن در مسیر ممکن است به درختان، سیم‌های برق، بالکن ها و ساختمان‌ها برخورد کند و حوادث ناگواری را به وجود آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار