با انجام برخی از توصیه های پیشگیرانه چهارشنبه سوری شاد و ایمن داشته باشیم

جهت پیشگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه سوری باید نکات ایمنی را رعایت کرد تا این مراسم سنتی با ایمنی و شادی و بدون رخدادی ناگوار برگزار شود.

  فریبرز راشدی رئیس مرکز بهداشت زاهدان گفت: هرگونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری زیان های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی دارد.

وی ادامه داد: توصیه می‌کنیم از آتش زدن لاستیک، هیزم کارتون، کیسه و امثال آن در واحدهای مسکونی پارکینگ منازل به جد خودداری کنند و همچنین از ریختن مواد آتش‌زا، بنزین، گازوئیل و نفت بر روی آتش خودداری نمایند.

  راشدی همچنین ادامه داد:  همچنین از پرتاب کردن مواد آتش‌زا مثل فشفشه بر روی درختان، خودرو، پشت بام‌ها و منابع سوخت، پنجره آپارتمان، پشت‌بام و بالکن به خیابان جدا خودداری شود.

وی ادامه داد: مواد محترقه، اسپری‌های اشتعال زا، چسب و نارنجک دستی اثرات بسیار خطرناکی بر روی شنوایی و بینایی افراد می‌گذارد، از خانواده‌ها درخواست داریم چهارشنبه آخر سال خود را با حفظ سنت‌ها و آیین‌هایی که از گذشته وجود داشته است برگزار کنند.

رئیس مرکز بهداشت زاهدان افزود: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم در مراسم چهارشنبه سوری در کنار فرزندان خود باشند و آنها را به هیچ عنوان تنها نگذارند و مراقب باشند مواد محترقه و انفجاری را فرزندان به همراه خود نداشته باشند.

وی همچنین ادامه داد: برخی در چهارشنبه آخر سال اقدام به خرید بالن آرزوها می کنند به این افراد به جد توصیه می کنیم از خرید بالن آرزوها و پرواز آن خودداری کنند زیر این بالن در مسیر ممکن است به درختان، سیم های برق، بالکن ها و ساختمان ها برخورد کند و حوادث ناگواری را به وجود آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار