بیش از ۲۳ هزار ماده مُحترقه در اصفهان کشف شد

فرماندهان نیروی انتظامی خمینی شهر، شاهین شهر و بویین میاندشت از توابع استان اصفهان از کشف بیش از ۲۲ هزار ماده مُحترقه در این شهر‌ها در آستانه مراسم «چهارشنبه سوری» خبر دادند.

سرهنگ هادی کیان‌مهرفرمانده نیروی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه روز سه‌شنبه از کشف ۱۲ هزار و ۶۶۰ ماده مُحترقه غیرمجاز در بازرسی از زیر زمین یک خانه خبر داد.

وی افزود: مأموران انتظامی کلانتری ۱۱ شاهین شهر با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی از ورود یک محموله مواد محترقه غیرمجاز به این شهر و انبار آن در زیرزمین یک خانه مطلع شدند و به منظور پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار و حفظ امنیت و آرامش شهروندان در مراسم چهارشنبه سوری، توقیف آن را در دستور کار قرار دادند.

فرمانده انتظامی شاهین شهر و میمه افزود: یک متهم در این پیوند دستگیر و به مرجع قضایی تحویل داده شد.

وی هشدار داد: پلیس در چهارشنبه آخر سال با هنجارشکنان و ناقضان امنیت اجتماعی و کسانی که با فروش و استفاده از مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک، سلامت دیگران را به خطر می‌اندازند، بطور قاطع برخورد خواهد کرد.

همچنین فرمانده انتظامی خمینی‌شهر نیز در گفتگو با ایرنا از کشف بیش از ۱۰ هزار ماده مُحترقه غیرمجاز در عملیات ماموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ غلامرضا براتی افزود: چهار متهم در این زمینه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

در همین پیوند؛ فرمانده انتظامی بویین میاندشت نیز از شناسایی و برخورد با ۲ واحد صنفی مُتخلف در زمینه توزیع مواد محترقه غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمزه بهرامی به ایرنا گفت: مأموران با اقدامات هوشمندانه پلیسی از فروش مواد محترقه غیرمجاز در تعدادی از واحد‌های صنفی سطح شهرستان مطلع شدند و پس از بازرسی یکهزار و ۷۳۵ ماده محترقه غیرمجاز کشف کردند.

وی ادامه داد: در این رابطه ۲ مُتخلف شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شدند.

این فرمانده انتظامی از مردم خواست هرگونه فعالیت مُجرمانه در باره تهیه و توزیع مواد مُحترقه غیرمجاز را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، پیش از این جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز از کشف بیش از ۶۳ هزار ماده مُحترقه غیرمجاز در ماه جاری خبر داده بود.

به گفته سردار محمدرضا هاشمی‌فر در این مدت ۶۳ هزار و ۷۴۶ تَرقه دست‌ساز و ماده مُحترقه و مُنفجره و همچنین ۴۵ کیلوگرم ماده پیش‌ساز در استان کشف و ۲۵ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، کشف این مواد محترقه و منفجره در سه نقطه استان در حالیست که دیروز (دوشنبه) انفجار ترقه دستی در یک منزل مسکونی در «مَلِک‌شهر» اصفهان، یک مادر و ۲ پسر نوجوانش را به کام مرگ کشید.

اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان نیز اعلام کرد که در حوادث چهارشنبه آخر سال گذشته ۹۸ نفر در استان مصدوم شدند که بیشتر مصدومان بین ۱۱ تا ۲۰ ساله بودند.

بیشترین نواحی آسیب دیده بدن مصدومان در حوادث چهارشنبه آخر سال گذشته چشم، سر و دست و عمده موارد مصدومیت، سوختگی و بریدگی بود.

بنا بر توصیه پزشکان، هنگام بروز حوادث احتمالی سوختگی، محل مصدومیت زیر آب سرد قرار بگیرد و یک پارچه تمیز و بدون پُرز بر روی آن گذاشته شود.

همچنین در صورت آسیب دیدن چشم، هیچ دستمال یا شی دیگری بصورت مستقیم و در تماس با آن قرار داده نشود بلکه یک لیوان یا کاغذ مخروطی شکل بعنوان محافظ روی چشم قرار گیرد و سپس فرد مصدوم به مراکز درمانی انتقال یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.