اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در بیش از ۴۰۰ بقعه گیلان

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری و ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان در ۴۲۵ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری و ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان در ۴۲۵ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان گفت: این ۲ طرح از ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۳ فروردین ۱۴۰۳، پایان تعطیلات عید سعید فطر در استان اجرا می‌شود و ۴۰ مبلغ اعزامی و ۳۵۰ مبلغ بومی در برگزاری این دو طرح فعالیت می‌کنند.
وی افزود: فضاسازی محیطی، مراسم تحویل سال نو، اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه معرفت، حضور مبلغ اعزامی و بومی، آیین جزء خوانی قرآن کریم، جلسه تفسیر و محفل انس با قرآن کریم، دعاخوانی و مناجات از ویژه برنامه‌های بقاع متبرکه در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان است.
حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی با اشاره به برپایی خیمه معرفت در ۵۰ بقعه شاخص گیلان افزود: غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره خانواده، جمعیت و فرزندآوری و کودک و نوجوان، آموزش احکام نماز، نقاشی و چند رسانه‌ای در این خیمه‌ها از جمله برنامه‌های این خیمه‌ها است.


وی از تبلیغ طرح‌های قرآنی «من قرآن را دوست دارم» و «زندگی با آیه‌ها» در ایام برگزاری طرح‌های آرامش بهاری و ضیافت الهی خبر داد و گفت: برنامه‌های با نشاط معرفتی در شب‌های ماه مبارک رمضان، استفاده از گروه سرود، اجرای نمایش عروسکی با استفاده از ظرفیت مبلغان توانمند در حوزه کودک و نوجوان، اجرای مسابقات فرهنگی، سخنرانی کوتاه تصویری، نورافشانی در اعیاد و مولودی خوانی از دیگر برنامه‌های بقاع متبرکه در ایام ماه مبارک رمضان است.


مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان گفت: در ماه مبارک رمضان ۷۲ محفل انس با قرآن کریم و ۱۹ جلسه ترتیل‌خوانی با حضور قاریان بین‌المللی، کشوری و استانی در بقاع شاخص مجری طرح برگزار و از شبکه استانی پخش می‌شود.


حجت الاسلام اسماعیل تدینی افزود: ترویج فرهنگ اطعام و برپایی سفره‌های افطاری ساده از عواید موقوفات و مشارکت خیران، برگزاری ویژه برنامه خدیجه مادر امت همزمان با دهم ماه رمضان، برگزاری جشن ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام و برپایی کاروان‌های شادی و جشن و سرور و اجرای برنامه مولودی با عنوان نسیم کرامت در بقاع شاخص مجری طرح تدارک دیده است.

برچسب ها: آرامش بهاری ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.