ایلام؛

آرامش بهاری نوروز در بقاع استان ایلام

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام از اجرای طرح آرامش بهاری در 15بقعه متبرکه شاخص این استان همزمان با تعطیلات نوروزی سال 95 خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از ایلام؛ شهیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت : در اجرای این طرح برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی از تاریخ 28اسفند امسال تا 14 فروردین سال آینده در این اماکن متبرکه اجرا خواهد شد.

وی افزود: همچنین طرح برپایی خیمه های معرفت و آرامش بهاری و اجرای ویژه برنامه های مختلف نیز همزمان از 28 اسفند امسال تا 14 فروردین سال آینده در 15 بقعه شاخص این استان اجرا می شود.

شهیدی ارتقای سطح معرفتی زائران، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای اسلامی و آشنایی نوجوانان و جوانان با مسایل اعتقادی و مذهبی را از جمله اهداف برپایی خیمه های معرفت و اعزام روحانیون و مبلغان به بقاع شاخص این استان اعلام کرد.

به گفته وی، این اداره کل در ایام تعطیلات نوروزی سال 95 در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان این استان در زمینه های فرهنگی، مذهبی و عمرانی در اماکن متبرکه آماده خدمت رسانی به زائران و مسافران نوروزی هستند.

وجود 60 بقعه متبرکه و زیارتگاه در استان ایلام که بیشتر در مناطق خوش آب و هوا قرار دارند رنگی از اصالت و معنویت به این منطقه بخشیده و موجب جذب گردشگر در مناسبت های مختلف سال به ویژه نوروز شده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.