اصفهان؛

اجرای طرح آرامش بهاری در بیش از 2 هزار بقعه متبرکه کشور

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح آرامش بهاری در آستان مقدس دو هزار و 300 بقعه متبرکه امامزادگان در سطح کشور با برتری استان اصفهان خبر داد. اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان، حمید عسکری در حاشیه برگزاری آیین سالروزشهادت(27 جمادی الثانی) حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) در مشهد ارهال کاشان درگفت وگو با خبرنگاران گفت: حدود 6 میلیون نفر بار تعطیلات نوروز امسال زائر در آستان مقدس امامزادگان سراسر کشور اسکان یافتند.
وی، با تاکید بر اینکه اصفهان از استان‌های پیشتاز در اجرای موضوع‌های فرهنگی اجتماعی است گفت:استان اصفهان امسال نیز در اجرای طرح آرامش بهاری استان برتر در کشور شناخته شد.
به‌گفته‌وی،استان اصفهان با توجه به خاستگاه و موقعیت آن، پایلوت اجرای طرح «پیوند آسمانی» در آستان مقدس سید محمد(ع) خمینی شهر برگزیده شد که هیات امنای امامزادگان سراسر کشور نیز می توانند با الگو گرفتن از این آستان مقدس آن را در سراسر کشور تعمیم دهند.
*اجرای طرح‌های «بوستان‌دانایی، یارمهربانی وخانه‌های‌آسمانی»در بقاع متبرکه
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه، در ادامه اجرای طرح‌های «بوستان‌دانایی، یارمهربانی» و «خانه‌های‌آسمانی» را خبر داد و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور رویکردی جدیدی نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با محوریت بقاع و اماکن متبرکه دارد.
807 نیت خیر در سراسر کشور ساماندهی می‌شود که 360 نوع از این نیتها در حوزه اجتماعی، حدود 370 نیت درحوزه‌های فرهنگی و مابقی نیز درحوزه‌های ساخت مساجد، مکان‌های  مذهبی و درمانگاه‌ها قرارگرفته‌است.
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: موضوعات مربوط به دارو و درمان در قالب طرح مهر تندرستی با هدف کمک به تمامی بیماران نیازمند به مدیرکل اوقاف قزوین دسته بندی شده‌است.
عسکری تصریح کرد: تامین هزینه‌های درمان، نسخه‌ها، معاینات پزشکی و در بخش دارو، کمک به تاسیس داروخانه و کمک به پرداخت هزینه های داروی بیماران خاص و صعب العلاج مواردی است که در طرح مهر تندرستی مدنظر قرار گرفته‌است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.