اصفهان؛

اجرای طرح آرامش بهاری در 340 امامزاده اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: 340 امامزاده استان اصفهان میزبان طرح آرامش بهاری خواهند بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام رضا صادقی  در خصوص اجرای طرح آرامش بهاری در امام‌زادگان اظهار کرد: این طرح هم‌زمان با سراسر کشور و طبق سال‌های گذشته در 340 امام‌زاده استان اصفهان برگزار شده و به استقبال مسافران نوروزی و کسانی که در ایام سال امکان حضور در امام‌‌زادگان را نداشته‌اند، می‌رود.

وی با اشاره به اینکه زائرسراها در امام‌زادگان بین راه آماده اسکان موقت مسافران نوروزی هستند، افزود: هیأت امنای بقاع متبرکه آموزش لازم را در خصوص این طرح دیده‌اند و اعزام مبلغان جهت اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به سؤالات شرعی، غرفه‌های کودک و نوجوان، ثبت‌نام طرح ملی حفظ قرآن و حفظ مجازی آن از جمله برنامه‌های این طرح در امام‌زادگان استان خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: ویژه‌ برنامه لحظه تحویل سال در بیش از 110 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود که خانواده‌ها می‌توانند با حضور در این اماکن سال نو را با معنویت و کسب فیض از فرزندان ائمه آغاز کنند.

صادقی با اشاره به وجود 600 زائرسرا در امام زادگان استان اصفهان، یادآور شد: اکثر امام‌زادگان شاخص مثل آقا علی عباس در نطنز، مشهد اردهال، شهرضا، سید محمد در خمینی‌شهر، شاه سید علی در نائین، سید داوود در خور و ... که در مسیر مسافران قرار دارند، آماده خدمت‌رسانی و اسکان موقت است که امید داریم این تعداد را برای سال آینده افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: تلاش داریم تا 15 فروردین‌ ماه 50 سوئیت مجهز در امام‌زاده آقا علی عباس را در جهت رفاه حال زائران و مسافران به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطر نشان کرد: بعضی امام‌زادگان سطح شهر اصفهان به جهت خاصیت گردشگری که دارند و بنای تاریخی به حساب می‌آیند، معمولاً جهت بازدید استفاده می‌شوند و امکان اسکان در آن‌ها فراهم نیست، البته امام‌زاده دو طفلان، زینبیه، اسماعیل و ابراهیم در هفت شویه با آماده‌سازی رواق‌ها پذیرای زائران و مسافران خواهد بود.

صادقی با اشاره به عشق و ارادت مردم استان اصفهان به اهل‌بیت اصفهان تأکید کرد: اصفهان همواره در استقبال از برنامه‌های لحظه تحویل سال در امام‌زادگان الگو بوده است، افرادی که توفیق حضور در جوار امام رضا(ع) و ائمه اطهار را نداشته‌اند، با حضور در صحن و سرای فرزندان ائمه و تکریم آن‌ها برنامه معنوی برای لحظه تحویل سال خود انتخاب می‌کنند.





انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.