رایگان شدن حمل و نقل عمومی موجب رضایت شهروندان شده است

شهردار محمدیه گفت: حمل و نقل عمومی رایگان طرح پیشگام شهرداری در راستای جلب اعتماد عمومی و کمک به اقتصاد خانوار بود که باعث رضایت شهروندان به ویژه طبقات متوسط جامعه شد.

محمد پیری شهردار محمدیه گفت: حمل و نقل عمومی رایگان در شهر محمدیه مزایای اقتصادی و زیست محیطی فراوانی برای شهروندان به همراه دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری محمدیه در این سال‌ها توانسته به الگویی برای سایر شهر‌ها تبدیل شود، اضافه کرد: در چند ماه گذشته مدیریت شهری محمدیه به عنوان نخستین شهر در استان قزوین اقدام به رایگان کردن حمل و نقل عمومی کرد و این مهم رضایتمندی بسیاری از شهروندان شهر‌های محمدیه و مهرگان به ویژه طبقات متوسط و کارگری را به دنبال داشت.

پیری افزود: هدف شهرداری از رایگان کردن حمل و نقل عمومی، جلب اعتماد عمومی، کمک به محیط زیست و اقتصاد خانواده‌ها، توجه به اقتصاد شهری و ایجاد نشاط و امیدآفرینی بود که تاکنون نیز در تحقق آن‌ها موفق عمل کرده است.

شهردار محمدیه با بیان اینکه طرح رایگان کردن حمل ونقل عمومی با کاهش خسارت‌های درون خودرویی منجر شده است، گفت: خسارت‌هایی مثل پاره کردن روکش صندلی‌ها و نوشتن بر روی جداره خودرو‌ها که ایام گذشته در اتوبوس‌ها اتفاق می‌افتاد، اکنون به واسطه اجرای این طرح به صورت کلی از بین رفته و شهروندان خود را مالک وسایل حمل و نقل عمومی می‌دانند.

به گفته این مسئول، در حال حاضر ۲۴ اتوبوس و هفت ون وظیفه جابه جایی شهروندان محمدیه و مهرگان را برعهده دارند و پرداخت نکردن کرایه در موقع استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی در واقع نوعی یارانه پنهان است که به اقتصاد خانواده کمک خواهد کرد.

پیری از راه‌اندازی نرم‌افزار شهریار در راستای پرداخت یارانه به رانندگان تاکسی خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا بتوانیم ضمن کمک به این قشر زحمتکش، میزان خدمات به شهروندان را ارتقا دهیم.

شهردار محمدیه همچنین به رایزنی برای پرداخت تسهیلات به رانندگان تاکسی اشاره کرد و یادآور شد: در راستای نوسازی ناوگان تاکسیرانی، به دنبال اعطای تسهیلات به رانندگان تاکسی با کارمزد چهار درصد هستیم تا نسبت به تعویض خودرو‌های فرسوده اقدام کنند.

وی یادآور شد: شهرداری محمدیه در حوزه حمل و نقل عمومی به دنبال تحقق عدالت اجتماعی، تشویق مردم به انتخاب حمل ونقل عمومی و در دسترس قرار دادن خدمات مناسب برای افراد کم درآمد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار