رشد ۳۰ درصدی بودجه شهرداری قزوین در سال ۱۴۰۳

شهردار قزوین گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین برای سال آینده نسبت به بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ رشدی معادل ۳۰ درصدی دارد.

مهدی صباغی شهردار قزوین در نشست تقدیم بودجه پیشنهادی شهرداری در صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: از جمله ماموریت‌های بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ می‌توان به استقرار حکمرانی شهری و مدیریت شهری کارآمد و یکپارچه، شکوفایی اقتصاد شهری با تکیه بر تبدیل ظرفیت‌ها به فرصت‌های سرمایه گذاری، توسعه کالبدی متوازن و گسترش فضا‌های شهری سرزنده، پویا و امن و هوشمندسازی زیرساخت‌های شهری، عدالت در توزیع خدمات با نگاه ویژه در مناطق کمتر برخوردار، توسعه حمل و نقل عمومی پاک و روان در سطح شهر، ارتقاء ایمنی و تاب آوری شهری در توسعه حمل و نقل عمومی پاک و روان اشاره کرد. 

وی شرایط اقتصادی ناپایدار و تورم فزاینده و غیرقابل پیش بینی در هزینه‌های عمرانی شهری، افزایش شیب رشد هزینه‌های جاری در مقایسه با رشد منابع درآمدی، کاهش سهم کمک‌های دولتی در منابع مالی شهرداری و روند صعودی هزینه‌های توسعه و نگهداری سازه ها، تجهیزات و زیرساخت‌های شهری را از جمله تهدیدات پیش رو بودجه پیشنهادی ۱۴۰۳ شهرداری برشمرد. 

شهردار قزوین عینیت بخشیدن به تحقق اهداف و ماموریت‌های برنامه راهبردی در قالب برش یکساله برنامه، تاکید برنامه بر عملیاتی نمودن مباحث فرهنگی و هویتی و سبک زندگی ایرانی _اسلامی، قرار دادن موضوع اتمام پروژه‌های نیمه تمام در اولویت اجرای پروژه‌های عمرانی، انطباق بودجه شهرداری با برش یکساله برنامه راهبردی عملیاتی پنج ساله سوم بهبود و توسعه منابع درآمدی پایدار، حرکت در راستای انطباق مصارف با منابع شهرداری، نگاه ویژه به موضوع هوشمند سازی شهر و اتخاذ رویکرد محله محوری و عدالت در توزیع امکانات سطح شهر را فرصت‌های این بودجه پیشنهادی ذکر کرد.

شهردار قزوین در ادامه به بیان جزییات و سرفصل‌های بودجه پیشنهادی پرداخت و گفت: بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲، حدود ۳۰ درصد رشد دارد.

صباغی بیان کرد: از بودجه سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی، ۳۷ درصد متعلق به هزینه‌های جاری،۶۲ درصد متعلق به پروژه‌های عمرانی و یک درصد جهت بدهی‌های شهرداری پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: از بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳، حدود ۶۸ درصد سهم درآمد‌های عمومی، ۲۸ درصد واگذاری دارایی سرمایه‌ای و ۴ درصد هم سهم اوراق و وام می‌باشد.

صباغی در بخش دیگری از سخنانش افزود: بیشترین سهم از پروژه‌های عمرانی در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ به توسعه حمل و نقل عمومی عمومی پاک و روان در سطح شهر قزوین اختصاص داده شده است.

شهردار قزوین گفت:امیدواریم با همدلی شهرداری و شورای اسلامی شهر و تلاش مدیران شهری بتوانیم گام‌های بلندی را در توسعه قزوین برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.