از ابتدای سال صورت گرفت؛

بازگشت ۱۲۴ زندانی به آغوش خانواده

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال با کمک خیّران و ستاد دیه ۱۲۴ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شده اند.

حسین پور مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی با اشاره به آزادی ۱۲۴ زندانی از زندان‌های استان از ابتدای سال گفت: این افراد به خاطر جرایم غیر عمد و بدهی مالی همچون مهریه، نفقه و یا دیه در زندان‌های استان به سر می‌بردند.

او با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۲۰ نفر مرد و ۴ نفر زن بوده‌اند افزود: مبلغ کل بدهی این زندانیان آزاد شده حدود هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال بوده است که از این مبلغ هزار و ۸۸ میلیارد ریال شاکیان گذشت کردند.

حسین پور با بیان اینکه کمک ستاد دیه استان و کشور، صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و سایر نهاد‌ها هم در تأمین این بدهی نقش داشته اند عنوان کرد: اکنون ۵۲ نفر زندانی جرایم غیر عمد واجد شرایط در زندان‌های استان وجود دارد که ۲۱ نفر بدهکار مالی، ۲۶ نفر مهریه و ۵ نفر نفقه هستند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی تأکید کرد: برای آزادی این تعداد زندانی جرایم غیر عمد ۱۹ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) برگزاری جشن گلریزان پیش‌بینی شده و امیدواریم که این رقم هم تأمین شود.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به فراهم شدن زمینه آزادی ۲۱ زندانی جرائم غیر عمد در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در پانزدهمین جلسه هیأت امنای ستاد دیه استان ۲۱ پرونده با میزان بدهی ۱۲۴ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال مطرح شد.

حسین پور تصریح کرد: این افراد شامل ۱۰ زندانی بدهی مالی و ۱۱ نفر مهریه بوده که در جلساتی با شکات این پرونده‌ها توانستیم مبلغ ۴۵ میلیارد و ۵۷۲ میلیون ریال گذشت رضایتمندانه أخذ کنیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی ادامه داد: باقیمانده بدهی مددجویان از طریق اعسار، تسهیلات بانکی و کمک‌های مردمی ستاد دیه تأمین خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.