شادی چهارشنبه سوری را به چهارشنبه سوزی تبدیل نکنیم

پویش نه به چهارشنبه سوری خطرناک در راستای ضرورت فرهنگ سازی و پیشگیری از حوادث شب چهارشنبه آخر سال در گرگان اجرا می شود.

در حالیکه شهر در آرامشی عمومی برای رسیدن به نوروز و در آغوش کشیدن بهار به سر می‌برد، اما گاهی صدای مهیب ترقه‌ها حتی شده برای لحظاتی تشویش را به ذهن و دل افراد وارد می‌کند که آیا چهارشنبه سوزی دیگری در راه است؟

چهارشنبه سوری از سنت‌های کهن ما ایرانیان در آخرین شب چهارشنبه آخر سال است که دورهمی و شادی و نشاط دوران کهن اکنون جای خود را به شبی دلهره آور داده است.

برای فرار از این دلواپسی‌ها همه باید دست به کار شوند و با فرهنگ سازی این سنت را دوباره به روش نیاکان زنده کنند.

صفری مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری گرگان در این راستا می‌گوید: پویش نه به چهارشنبه سوری خطرناک، تلاشی همگانی است برای ضرورت فرهنگ سازی و پیشگیری از حوادث تلخ در چهارشنبه آخر سال که با اجرای برنامه‌هایی شاد و آموزشی در قالب نمایش و طنز در محلات و مدارس اجرا می‌شود.

به گفته رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در حوادث چهارشنبه سوری پارسال در استان ۴۲ نفر مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند.

مقسم افزود: ۱۳ نفر از مصدومان از ناحیه سر و گردن، ۱۹ نفر از ناحیه دست و پا، هشت نفر از ناحیه چشم، یک نفر از ناحیه گوش و یک نفر هم دچار ترس و ضعف شده بود.

مقسمی گفت: ۱۰ نفر از مصدومان دچار سوختگی درجه دو، تعداد هشت نفر دچار سوختگی درجه یک و تعداد ۲۳ نفر هم دچار تروما شده بودند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از آماده باش کامل نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ در چهارشنبه آخر سال خبر داد و افزود: شهروندان در صورت بروز حوادث سوختگی ضمن حفظ خونسردی از قرار دادن مواد غیر بهداشتی بر روی محل سوختگی خودداری کنند و با اورژانس تماس بگیرند.

منبع:صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار