آمار مصدومان چهارشنبه سوری در گلستان به ۹ نفر رسید

رئیس اورژانس ۱۱۵ گلستان آخرین شمار مصدومان چهارشنبه آخر سال در استان گلستان را ۹ نفر اعلام کرد.

محمدجواد مقسمی رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به مصدوم شدن ۹ نفر در حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری آخر سال در استان گلستان گفت: از یکم تا بیستم اسفندماه امسال ۸ نفر آقا و یک نفر خانم دچار آسیب دیدگی از نوع سوختگی با مواد محترقه از نوع ترقه شده اند.

او با بیان اینکه این آسیب دیدگی‌ها به صورت سطحی و درمان سرپایی بوده است، افزود: ۳ مورد از آسیب دیدگی‌ها از ناحیه چشم، ۲ مورد از ناحیه پا و ۴ مورد از ناحیه دست بوده است.

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ استان گلستان ادامه داد: این مصدومان از گروه‌های سنی مختلف بوده که گروه سنی زیر ۵ سال یک مورد، ۶ تا ۱۰ سال دو مورد، ۱۱ تا ۲۰ سال سه مورد، ۲۱ تا ۳۰ سال یک مورد، ۳۱ تا ۴۰ سال یک مورد و بالای ۵۰ سال یک مورد را شامل شدند.


رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ استان گلستان گفت: کاهش چشمگیر حوادث چهارشنبه‌سوری در مقایسه زمانی با سال ۱۴۰۱، نشان‌دهنده اثرگذاری برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی گسترده در مورد خطرات این شب است، در این دوره‌های آموزشی، مباحثی نظیر خطرات مواد محترقه، پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری، نحوه مقابله با آتش‌سوزی و همچنین اقدامات درمانی اولیه در زمان بروز حادثه به نوجوانان و جوانان آموزش داده شد.

مقسمی ضمن تاکید به رعایت نکات ایمنی، جهت جلوگیری از بروز حوادث ناگوار در چهارشنبه‌سوری آخر سال بیان کرد: در صورت مواجهه با فردی که دچار سوختگی شده، ضمن حفظ خونسردی و رعایت اقدامات اولیه در سوختگی با آتش، مصدوم را هرچه سریعتر به مرکز درمانی منتقل کنید و یا در صورت شدید بودن مصدومیت با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.
او گفت: همچنین در صورت بروز هرگونه حریق و یا حادثه ضمن حفظ خونسردی، افراد مسن و کودکان و دیگر افراد را از محل حریق به جای امن انتقال دهید، سپس سریعا با تلفن ۱۲۵ آتش‌نشانی و در صورت وجود مصدوم با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و مراتب را با ذکر نشانی دقیق و نوع حادثه، اطلاع دهید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.