بازدید اعضای دبیرخانه سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) از مرز اینچه برون

اعضای دبیرخانه سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) برای موضوع ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک بین ایران و ترکمنستان از پایانه مرزی اینچه برون بازدید کردند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان؛ این منطقه آزاد مشترک قرار است در یکی از دو مرز سرخس (خراسان رضوی) یا مرز پل (اینچه برون) در استان گلستان ایجاد شود.

در این نشست مزایا، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه برای در اولویت قرار داشتن این مرز برای مهمانان اکو تبیین و بازگو شد.

همچنین پس از بازدید و ارزیابی‌های صورت گرفته در هر دو مرز، نظریه کارشناسی هیات مذکور جهت تصمیم گیری نهایی به سازمان اکو ارسال خواهد شد.

عادل مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در این بازدید در باره وضعیت جاده ترکمنستان و اقدامات اداره کل برای بهسازی‌های انجام شده در محوطه پایانه مرزی اینچه برون به ویژه ساختمان مسافری و چگونگی تسهیل در تردد بین دو کشور و تجارت چمدانی و تردد مسافری مطالبی را مطرح کرد.

در این بازدید و نشست، نمایندگان استانداری و رئیس نمایندگی امور خارجه، مدیرکل گمرکات و رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان، مدیر عامل منطقه آزاد اینچه برون، مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲، مدیر پایانه مرزی اینچه برون، نماینده مرزبانی و مدیران و مسئولان مرتبط استان گلستان نیز حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.