۳۸۴۸ فرصت شغلی برای نیازمندان ایجاد شد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) خراسان‌ جنوبی از ایجاد ۳ هزار و ۸۴۸ فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد از ابتدای سال خبر داد.

نخعی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال با وجود محدودیت‌های اعتباری ۳ هزار و ۸۴۸ فرصت شغلی با اختصاص اعتبار ۴۲۹ میلیارد تومان ایجاد شده است.

او افزود: امیدواریم با افزایش منابع بانکی این رقم تا پایان سال افزایش یابد چرا که هدف گذاری این مجموعه بیش از این تعداد بوده که به دلیل تأمین نشدن اعتبار محقق نشده است.

نخعی با اشاره به ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد عنوان کرد: به فاصله ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) کمیته‌ امداد در جهت ساماندهی و رسیدگی به وضعیت معیشت امور محرومان و نیازمندان تشکیل شد.


بیشتر بخوانید


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: از سال ۹۴ این نهاد از یک سیستم صرفا حمایتی تغییر رویکرد داد و بر اساس اساسنامه جدید مقرر شد، امداد خانواده‌ها را به توان‌مندی برساند و برای سال‌های اولیه فرصت شغلی محدودی برنامه‌ریزی شد و امروز به جایگاهی رسیدیم که تقریبا نیمی از اشتغال ایجاد شده معادل ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد می‌شود.

او تصریح کرد: امسال هم در بهمن ماه جشن خودکفایی ۲ هزار و ۱۳۶ نفر از مددجویان در استان برگزار شد.

نخعی اظهار کرد: خانواده‌هایی که برای اشتغال مراجعه می‌کنند قبل از ارائه طرح، مشاوره و استعدادیابی می‌شوند و آموزش‌های مورد نیاز را فرا می‌گیرند و بعد از ایجاد اشتغال به مدت ۳ تا ۵ سال کارشناسان مجموعه از طرح‌های اشتغال بازدید می‌کنند و زمانی که به این نتیجه برسند که این خانواده به درآمد پایدار رسیده اند از حمایت این نهاد خارج می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار