فعالیت ۴۱ گروه دامپزشکی در طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: ۴۱ گروه ثابت و سیار دامپزشکی در طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی فعالیت می‌کنند.

بخشی مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به آغاز طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی گفت: این طرح بر اساس ابلاغ و دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور از شنبه ۱۹ اسفند امسال آغاز و تا ۲۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد یافت.

او با بیان اینکه این طرح به منظور آمادگی برای ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز اجرا می‌شود، افزود: ۵۲ نفر از دامپزشکان و کارشناسان استان در قالب ۴۱ گروه ثابت و سیار در این طرح شرکت می‌کنند.

بخشی درخصوص نحوه فعالیت این اکیپ‌ها اظهار کرد: روزانه در ۲ نویت کاری به طور تمام وقت، ۴۱ گروه در استان که ۵ اکیپ ثابت و سیار از اداره کل دامپزشکی و ۳ گروه در شهرستان بیرجند فعال هستند به صورت مضاعف کار نظارت بهداشتی را بر مراکز مورد نظر طرح انجام دهند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: با اجرای این طرح درصدد هستیم تا بهداشت و سلامت محصولاتی که در اختیار شهروندان قرار می‌گیرند را تأمین کنیم.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: قرار است در این طرح ۲۰ واحد بسته بندی و کارگاه فرآوری فرآورده خام دامی، دو هزار و ۷۳۱ واحد تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی، ۴ کشتارگاه صنعتی طیور و ۱۱ کشتارگاه دام صنعتی و سنتی مورد بازدید و رصد بهداشتی کارشناسان دامپزشکی استان قرار گیرند.

بخشی با اشاره به استقرار ناظرین بهداشتی دامپزشکی بخش دولتی در کشتارگاه‌ها در کنار مسئولین فنی بهداشتی کشتارگاه‌های دام و طیور خبر داد و گفت: فعالیت‌ها در کشتارگاه‌های دام به صورت روزانه و در کشتارگاه‌های طیور به صورت شبانه رصد می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از شهروندان خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مانند عرضه گوشت قرمز بدون برچسب شناسنامه لاشه و عرضه مرغ قطعه بندی شده فاقد هویت را به شماره ۳۲۲۳۳۸۲۱ داخلی ۱۷۹ دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان و یا از طریق سامانه پاسخگویی ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.