تمام طرح‌های زیربنایی استان اردبیل فعال است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: تمامی طرح‌های زیرساختی و زیربنایی این استان به ویژه طرح‌های بخش راه و راه آهن فعال است.

داود شایقی اظهار کرد: با حضور هفتگی در سازمان برنامه و بودجه تلاش می‌کنیم تا از ردیف‌های مختلف برای طرح‌های زیربنایی استان اعتبارات لازم جذب شود تا در سال آینده راه آهن و بیش از ۱۰۰ کیلومتر از بزرگراه‌های استان اردبیل افتتاح و راه اندازی شود.

او اظهار کرد: تاکنون برای طرح‌های ملی استان اردبیل بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال منابع تخصیص یافته که در سرفصل‌های مختلف به طرح‌های مهم و زیربنایی اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال از این منابع برای راه آهن و بیش از ۲ هزار میلیارد ریال هم نیز برای طرح‌های راهداری و توسعه چهار خطه‌های استان اختصاص یافته است.

شایقی افزود: به تناسب اختصاص اعتبارات طرح‌های توسعه بزرگراهی نظیر بهسازی جاده کلور – درام و اردبیل – سرچم شتاب گرفته و بخشی از مطالبات پیمانکاران این طرح‌ها پرداخت شده و تا پایان امسال اختصاص اعتبارات جدیدی را برای این ۲ طرح شاهد خواهیم بود.

او سنگینی اجرای طرح‌های راه و توسعه بزرگراه‌ها را یادآور شد و گفت: در حال حاضر استان اردبیل به کارگاه عظیم عمران و آبادانی تبدیل شده که از پارس آباد گرفته تا سربند و سه راهی مشگین شهر و از بیله سوار به عنوان نقطه مرزی تا گرمی و سه راه صحرا توسعه بزرگراه‌ها به عنوان خط ارتباطی ایمن و ترانزیتی هدف گذاری شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل بیان کرد: در همه این مناطق از شمال تا جنوب طرح‌های توسعه بزرگراهی با قوت و قدرت و با اختصاص اعتبارات لازم در حال اجرا است و سعی ما بر این است تا هر چه سریعتر ۲ تونل حیران و اسالم را نیز اجرایی و عملیاتی کرده و در بهترین شرایط و کیفی‌ترین وضعیت تحویل مردم دهیم.

شایقی با بیان اینکه راه آهن اردبیل در کنار اعتبار مصوب، از اعتبارات ردیف‌های ملی دیگر نیز بهره‌مند شده است افزود: امیدواریم با اتمام زیرساخت‌ها و روسازی این طرح در سه ماهه اول سال آینده به بهره برداری برسد.

او ادامه داد: این طرح از نظر اعتباری مشکلی ندارد و از ردیف‌های مختلف با همکاری و مساعدت سازمان برنامه و بودجه برای این طرح اعتبار لازم تعریف می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.