تکمیل بزرگراه سربند- مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: به غیر از مطالبات پیمانکاران ۲ هزار میلیارد ریال برای بهسازی و ارتقای جاده سربند - پارس‌آباد و مشگین‌شهر نیاز است.

محبوب حیدری اظهار کرد: توسعه شبکه بزرگراهی در شمال استان با توجه به حجم تردد از اولویت‌های اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل است واز سمت اردبیل به سمت پارس‌آباد در قالب قطعات مختلف توسط پیمانکاران در دست اجراست.

او اضافه کرد: با توجه به اهمیت و اولویت زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای و در راستای تسهیل ارتباط مرکز استان با مرکز کشور و شهرستان‌های استان با مرکز استان در حال حاضر در کل استان ۳۰۰ کیلومتر تعریض مسیر‌های موجود و احداث شبکه بزرگراهی در دست اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه در سال‌های اخیر کل قطعات و پروژه‌های تعریف شده بزگراهی استان از دارای ردیف بودجه ملی شده است، خاطرنشان کرد: در صورت تامین منابع مالی و تخصیص اعتبار لازم تعریض کل مسیر جاده پارس آباد- سربند و ۲۰ کیلومتر سه راهی سربند به سمت سه راهی مشگین شهر تکمیل و در آینده نزدیک بهره برداری خواهد شد.

حیدری اضافه کرد: با وجود بدهی ۲ هزار و ۵۰۰میلیارد ریالی به پیمانکاران مسیر پارس آباد - سربند و سربند - مشگین شهر اجرای این طرح‌ها همچنان تداوم دارد.

او یادآورشد: جاده سربند – پارس‌آباد و سربند- مشگین‌شهر از جاده‌های حادثه‌خیز استان است که با تلاش پیمانکاران در مراحل اجرا و تکمیل قرار گرفته و انتظار می‌رود با اختصاص اعتبارات به‌موقع همه طرح‌های بزرگراهی شمال استان شتاب بیشتری بگیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه را ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: برنامه اصلی احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در جاده‌های پر تردد و حادثه‌خیز استان است تا با تکمیل آن‌ها ایمنی جاده‌ها ارتقا یافته و از میزان تصادفات جاده‌ای کاسته شود.

تخصیص زمین به ۶۳۰ متقاضی مسکن در پارس آباد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تامین زمین ۶۳۲ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن و تخصیص طرح به ۶۳۱ نفر در شهرستان پارس آباد خبر داد و گفت: کل ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن شهرستان پارس آباد ۱۴ هزار و ۶۷۷ متقاضی است که پس از پالایش و بررسی بعمل آمده ۷۱۸ نفر از متقاضیان به تایید نهایی رسیده و تا کنون ۶۳۴ متقاضی هم آورده بالای ۴۰ میلیون تومان را واریز کردند.

حیدری درباره آخرین وضعیت طرح‌های در حال ساخت مسکن شهرستان پارس آباد گفت: از مجموع ۶۳۲ طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان ۱۲۰ واحد در مرحله عملیات نازک کاری، ۱۵۲ واحد در مرحله اجرای بتن، ۸۰ واحد در قالب ۲ طرح ۴۰ واحدی در مرحله عملیات اجرای فونداسیون، ۲ قطعه ۳۶ واحدی نیز در حال اجرای بتن و ۳۶۰ واحد هم در حال اجرای اسکلت است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان اردبیل همچنین از تکمیل یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در استان خبر داد و گفت: از ۱۰۰ هزار واحد مسکن قابل افتتاح در کشور، یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مربوط به استان اردبیل است که تعدادی از آن‌ها در اختیار متقاضیان قرار گرفته و یا در حال تحویل به متقاضیان است.

حیدری کیفیت ساخت واحد‌های مسکن ملی در استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: کیفیت ساخت مسکن طرح ملی بالاتر از ساخت و ساز‌های بخش خصوصی و مسکن مهر است و به یقین مردم در زمان تحویل این واحد‌ها به کیفیت و مطلوبیت آن اذعان خواهند کرد.

او با بیان اینکه در ۲ سال اخیر ۲ و نیم برابر طرح مسکن مهر، واحد‌های نهضت ملی مسکن در اردبیل شروع شده است، گفت: یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم در دولت سیزدهم ساخت مسکن با وسعت بیشتر بود که از همان روز‌های نخست زمین مورد نیاز برای احداث مسکن در نقاط مختلف استان تامین شد و سعی بر این است واحد‌های مسکن استان در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار