کارخانه‌های صنعتی کهگیلویه وبویراحمد نفس تازه می‌کشند/ کاشت ۲هزار نهال در شهرک‌ها

کاشت حدود ۲ هزار درخت زبان گنجشک، شیشه شور و سروناز به مناسبت روز ملی درختکاری کاشت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با حضور دستگاه‌های اجرایی و شهرستانی و سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آغاز شد.

حدود ۲۱ شهرک صنعتی مصوب وجود دارد و ۱۳ شهرک در حال واگذاری زمین و یا حق انتفاع داریم و میزان اشتغالزایی کل واحد‌های صنعتی پنج هزار و ۶۵۹ نفر است.

مجموع اراضی در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی یک هزار و ۶۱۶ هکتار است که از این میزان یک هزار و ۵۸۶ هکتار سند ثبتی گرفته شده است.۳۷۶ واحد در شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که شماری از آنان غیرفعال است.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه وبویراحمد ضمن تشکر ویژه ازسپاه پاسداران و منابع طبیعی و بسیج سازندگی و بسیح کارگری به دلیل همکاری بی شائبه در اجرای عملیات درخت کاری سال جاری، از ایجاد وتوسعه درخت کاری و فضای سبز به مساحت ۴۰ هکتار درشهرک‌ها ونواحی صنعتی خبر داد.

سید صدرا درست سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به اینکه امروزه با فعالیت کارخانجات صنعتی و زیاد شدن وسایل نقلیه عمومی در سطح شهر‌های بزرگ و تولید گاز‌هایی مانند دی اکسید کربن در هوای شهر‌ها، سلامت افراد را تهدید می‌کند درختکاری یک راه حل مناسب برای مبارزه با آلودگی‌ها است.

وی تصریح کرد: در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی می‌توانیم با ایجاد جنگل‌های مصنوعی و فضا‌های سرسبز و افزایش درختان ضامن ارتقای بهداشت روانی و افزایش نشاط و شادابی وپویایی و فعالیت موثر دربین کارگران و مهندسین شویم.

وی عنوان کرد: به طور کلی روز درختکاری بهانه‌ای است که به محیط زیست احترام بگذاریم و آن را احیا کنیم و با دقت بیشتری از آن نگهداری کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.