تسهیل روابط دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با دانشگاه‌های عراق

نشست برخط اعضای سفارت ایران در کشور عراق با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

اعرابی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در این نشست به تشریح ظرفیت‌های دانشگاه در بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، توریسم درمانی و الگو‌های موفق بهداشت پرداخت.

وی افزود: وجود اعضای هیئت علمی و اساتید برتر، رشته‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکترا، تحصیل دانشجوی خارجی از کشور‌های پاکستان و افغانستان در این دانشگاه، کسب اعتبار علمی زیر هزار در نظام رتبه بندی جهانی تایمز در سال ۲۰۲۳ و اخذ مجوز (IPD) پذیرش بیمار خارجی در بیمارستان استان از جمله ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برای جذب دانشجویان بین الملل و بیماران خارجی است.


بیشتر بخوانید


رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق در این نشست گفت: پیش بینی امکانات رفاهی و اقامتی، وجود مترجم زبان عربی، سایت فعال برای معرفی ظرفیت‌های دانشگاه و گردشگری استان و برقراری ارتباط با شرکت‌های واسطه گر در معرفی و جذب دانشجویان عراقی و بیماران عراقی در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد موثر است.

حجت الاسلام غلامرضا اباذری افزود: افزایش تعامل و همکاری‌های مشترک بین دانشگاه‌های دو کشور، ارائه خدمات در برخی بخش‌های بیمارستان ۲۱۰ تخت خوابی نجف از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و فراهم کردن شرایط برای حضور اساتید پروازی در دانشگاه‌های عراق را از دیگر موارد حائز اهمیت بیان کرد.

محمدجواد نجفی مسئول بخش علمی و دانشگاهی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز در این نشست گفت: انعقاد تفاهم نامه‌ همکاری مابین دانشگاه‌های دو کشور، حضور در نمایشگاه‌های بین المللی در عراق و سفر مقامات دانشگاهی هر دو کشور و بازدید حضوری دو طرفه می‌تواند در تسهیل روابط اثرگذار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.