غربالگری شنوایی بیش از ۵ هزار کودک در خراسان شمالی

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طبق آمار موجود، در شش ماهه امسال پنج هزار و ۶۱۶ غربالگری شنوایی در جمعیت تحت پوشش دانشگاه انجام شد.

دکتر فلوریا انفرادی گفت : غربالگری شنوایی از مهم‌ترین خدمات مرتبط با گوش و شنوایی است که از سوی معاونت بهداشتی با همکاری معاونت درمان و بهزیستی انجام می‌شود.

او گفت : این برنامه شامل غربالگری نوزادان در بدو تولد، غربالگری کودکان در ۳ تا۶ سالگی، مراقبت گوش در همه سنین و غربالگری‌های شنوایی شغلی و مراقبت از شنوایی در سالمندی است.

انفرادی گفت : طبق استاندارد اجرایی برنامه سلامت گوش و شنوایی، همه نوزادان متولد شده در استان زیر یک ماه باید غربالگری شوند اکنون، در بیمارستان‌های استان و در بدو تولد از سوی شنوایی شناسان و غربالگران آموزش دیده انجام وکودکانی که دچار مشکل در شنوایی هستند، شناسایی می‌شوند.

به گفته دکتر انفرادی : طبق دستورالمعل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نوزادان زیر سه ماه دارای مشکلات شنوایی باید شناسایی و درمان آن‌ها مطابق دستورالعمل‌ها انجام شود.

او گفت :  در حال حاضر با اجرای برنامه نظام مراقبت سلامت گوش و شنوایی، پیگیری‌های مرتبط با شنوایی نوزادان و کودکان از سوی مراقبان سلامت و بهورزان در تمام مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت در استان انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.