خدمتی بی منت در دورترین نقاط خراسان شمالی

خدمات درمان تخصصی در مناطق محروم و نقاط صفر مرزی شهرستان راز و جرگلان به مناسبت یکصدمین تاسیس جمعیت هلال احمر ارائه شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان از استقرار تیم‌های درمان تخصصی (BHCU) معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی در مناطق صفر مرزی شهرستان رازوجرگلان خبر داد.

ابوالفضل محبان گفت: به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر و هفته صلیب سرخ و هلال احمر خدمات بهداشتی درمانی و توانبخشی رایگان در ۸ روستای کم برخوردار بخش غلامان این شهرستان به مردم شریف این منطقه ارائه شد.


بیشتر بخوانید


محبان گفت:خدمات این تیم‌های تخصصی در این مناطق شامل حضور ۱۲ نفر پزشک عمومی و متخصص و داروی رایگان،۱۶ نفر پرستار، ۱۷ نفر تکنسین دارویی، ۳نفر ارتوپد فنی و استقرار دستگاه سونوگرافی و دندان پزشکی، ۸ نفر کارشناس تغذیه و بهداشت روان، کار درمانی و گفتار درمانی، و همچنین شنوایی سنجی که به ۶هزار نفر در طی دو روز ارائه شد.

او گفت: تیم‌های سحر معاونت امور جوانان هلال احمر استان نیز با حضور ۳۶ نفر از اعضای جوانان آموزش دیده حمایت روانی پس از بلایا در این مناطق به ارائه خدمات حمایت‌های روانی و اجتماعی راه اندازی فضای دوستدار کودک اقدام نمودند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: انجام مانور زلزله امداد و نجات معاونت امداد و نجات استان و استقرار کانکس سیار فرماندهی کنترل و هدایت تیم‌های عملیاتی برنامه‌ای دیگری بود که با حضور ۳۰ نفر از تیم‌های عملیاتی جستجو و نجات آوار و آنست در این منطقه اجرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.