تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی درآمد‌های عمومی دولت در خراسان شمالی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: درآمد‌های عمومی مصوب دولت در استان طی سال گذشته دو هزار و۱۳۲ میلیارد تومان بود که دو هزار و ۲۰۱ میلیارد تومان معادل ۱۰۳ درصد محقق شد.

محمد رحمانی گفت: اعتبارات هزینه‌ای استان نیز ۸۴۶ میلیارد تومان بود که ۸۴۴ میلیارد تومان معادل ۹۲ درصد آن تخصیص یافته و پرداخت شد و بیشتر آن برای حقوق دستگاه‌های اجرایی و موارد ضروری آنها هزینه شد.

او  بخش مهم اعتبارات استان را اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای که منجر به توسعه استان می‌شود دانست و گفت : میزان کلی اعتبارات تملک سرمایه‌ای استان یکهزارو ۸۲۶ میلیارد تومان بود.

او گفت :  ۱۰۶۷ میلیارد تومان از این اعتبارات معادل ۵۸ درصد به صورت نقدی و ۱۱۴ میلیارد تومان نیز به صورت اسناد خزانه به دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت شد.

مدیرکل اقتصادی و ادارایی استان در ادامه افزود: میزان کل اعتبارات تملک دارایی استان نیز در سال گذشته ۱۸ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال بود که ۱۱ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال معادل ۶۵ درصد آن محقق شد.

او همچنین به کسب رتبه پنجم استان در شناسایی اموال مازاد و فروش پلاک‌ها در طرح مولد سازی اشاره کرد و گفت: پارسال ۱۷ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال در استان به فروش رفت و اعتبارات آن برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام به استان برگشت.

به گفته رحمانی سال گذشته ۲۰ مورد از این اموال دفاع و ۱۵ مورد در کمیته پایش به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.