بیش از ۴ میلیارد تومان برای لایروبی رودخانه‌ها هزینه شد

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی از لایروبی رودخانه‌های استان با اعتبار بیش از ۴ میلیارد تومان خبر داد.

شهابی مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳۴.۴ هکتار از مساحت رودخانه‌های استان به طول ۲۲.۲ کیلومتر لایروبی شده است، گفت: در مجموع برای لایروبی این رودخانه‌ها ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

او افزود: بیشترین حجم لایروبی حریم و بستر رودخانه‌ها امسال در شهرستان‌های سرایان، زیرکوه، قاینات، نهبندان، طبس و بشرویه انجام شده است.

شهابی اظهار کرد: لایروبی رودخانه‌ها یکی از مجموعه اقدامات مورد نیاز برای کنترل سیلاب است که هر سال به طور جد در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار دارد و در مجموع تاکنون هزار و ۷۹۵ هکتار معادل ۱۲۱ کیلومتر از حریم و بستر رودخانه‌های استان لایروبی شده است.


بیشتر بخوانید


مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: حد حریم و بستر رودخانه‌ها با هدف جلوگیری از تصرف، ساخت و ساز‌های غیرمجاز و عبور ایمن سیلاب و مشخص شدن اراضی دولتی تعیین شده است و کماکان از هم استانی‌ها درخواست داریم بدون دریافت استعلام‌های لازم، از ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

او عنوان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تصرف غیرمجاز به حریم و بستر رودخانه‌ها موارد از طریق مراجع قضایی پیگیری و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.