وضعیت مصرف سوخت قابل مدیریت است

استاندار خراسان جنوبی گفت: با وجود سرمای هوا، وضعیت مصرف سوخت در نقاط مختلف استان قابل مدیریت است و محدودیت‌هایی نیز اعمال می‌شود.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در ستاد مدیریت بحران و و مدیریت مصرف انرژی استان گفت: تأمین گاز و برق برای مصارف خانگی و تأمین سوخت برای نیروگاه برای جلوگیری از قطعی برق از خط قرمز‌های ما است.

او افزود: دلیل اعمال محدودیت‌ها و اهمیت مدیریت مصرف گاز به دلیل این است که استان ما تنها از یک منبع و یک ورودی گاز دریافت می‌کند.

قناعت با بیان اینکه وضعیت فعلی استان قابل مدیریت است اظهار کرد: وضعیت استان با توان ارگان‌های امدادی و خدمات رسان در این چند روز که سرمای شدید خواهیم داشت قابل کنترل است و جمعه نیز از سرمای هوا کاسته می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از فردا مدارس باز است و ادارات هم با سوخت جایگزین فعالیت می‌کنند و این وضعیت پایش و بررسی خواهد شد.


بیشتر بخوانید


عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز گفت: با توجه به سرمای هوا ضروری است ادارات از فردا از سوخت جایگزین استفاده کنند؛ صرفه جویی در مصرف برق و گاز با توجه به انتخابات آخر هفته بسیار ضروری است و مراکز رأی گیری نباید مشکل تأمین سوخت داشته باشند و فعالیت‌های شهرک صنعتی نیز باید محدود و از سوخت جایگزین استفاده شود.

خندان رو مدیرکل هواشناسی استان نیز گفت: با توجه به هشدار‌های هواشناسی و بارش برف سنگین در بعضی مناطق استان، امشب هم انتظار بارش برف در بیرجند، حاجی آباد، قائنات، دیهوک و خوسف را داریم.

او عنوان کرد: سامانه جدیدی نیز وارد کشور می‌شود که انتظار بارش برف و باران را داریم که قائنات، سرایان و سربیشه و پس از آن نهبندان را در برمی‌گیرد و تا پایان هفته دمای هوا کاهش محسوس خواهد داشت و دمای بیرجند و سربیشه به منفی ۱۰ و منفی ۱۵ درجه سلسیوس می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.