پیرمرد یخ زده نجات یافت؛

دهقان فداکار در لباس پلیس چترود +فیلم

جانشین پلیس راه شمال استان از نجات جان پیرمرد ۷۰ ساله از برف و کولاک خبرداد.

پیام محمدی گفت: حوالی ساعت ۱۸ روز گذشته پیرمردی که با موتور در حال تردد  از شدت سرما یخ زده و توان رانندگی را نداشت توسط عوامل پلیس راه چترود شناسایی و از مرگ در اثر سرما نجات یافت.

وی افزود: بعد از گرم کردن فرد و نجات دادنش از سرما این فرد توسط عوامل پلیس راه به منزلش در چترود همراهی شد و موتور سیکلت وی به خانواده تحویل داده شد.

محمدی گفت: استوار یکم مجتبی باغبانی، گروهبان یکم وظیفه بهزاد رئیسی و ستوان سوم وظیفه میلاد دهقانی ناجی این فرد بودند که آن را در حالی به داخل پاسگاه آوردند که کامل از برف پوشیده و دستانش از شدت سرما کبود و تمام بدنش میلرزید و توان راه رفتن را نداشت.

با رحمت یعقوبی پسر جواد یعقوبی که دیروز عوامل پلیس راه با آن تماس گرفته بود تماس گرفتیم.

وی گفت پدرم ۷۰ ساله ساکن چترود است که دیروز توسط پلیس راه از سرما نجات داده شد، آن لحظه منزل نبودم و زمانی با من تماس گرفته شد یک ساعت بعد به پاسگاه رسیدم.

وی افزود: قبل از رسیدنم ماموران گشت پلیس راه پدرم را با ماشین گشت به خانه برده و تحویل دادندومن زمانی به منزل رسیدم پدرم هنوز بدنش سرد و توان حرف زدن را نداشت.
وی با قدردانی از  عوامل پلیس راه چترود گفت: اگر پدرشان را به حال خودش رها کرده بودند وی از شدت سرما سالم نمی‌ماند.

جانشین پلیس راه شمال استان گفت: با توجه به شرایط بارش، دید رانندگان و عابران ضعیف‌تر از حالت عادی است در هنگام بارندگی و برف تردد موتورسیکلت و دوچرخه ممنوع است.

پیام محمدی افزود: با توجه به عدم وجود سطح اتکای کافی لاستیک‌ها و لغزنده بودن مسیر و احتمال بروز خطرات جدی مانند واژگونی، وقوع تصادفات و حوادث مختلف، راکبان موتورسیکلت و دوچرخه از تردد در زمان بارندگی و لغزنده بودن معابر خودداری شود.

وی با اشاره به اینکه رانندگی با موتورسیکلت در شرایط بحرانی، نظیر شرایط آب و هوایی بارانی و برف، سطح نامناسب جاده و ... مشکل‌تر می‌شود و نیاز به دقت و تسلط بیشتر موتورسوار دارد افزود: طبق قانون حرکت موتورسیکلت در راه‌های لغزنده ممنوع است، زیرا باعث نامتعادل شدن حرکت موتور روی آسفالت می شود.

 

برچسب ها: موتورسیکلت ، پیرمرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
دمش گرم خدا قوت پهلوان