نجات ۵۰ ماشین گرفتار در برف توسط راهداران جنوب کرمان

مدیرکل راهداری جنوب کرمان گفت: در پی اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش نزولات جوی ، ۱۶۰ نیروی راهدار به حالت آماده باش در آمدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: در پی اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش نزولات جوی باران و برف، ۱۶۰ نیروی راهدار و ۱۴۸ دستگاه سبک و سنگین در قالب ۸ اکیپ راهداری در جنوب کرمان به حالت آماده باش در آمدند.

مجتبی محمودی از بارش شدید برف در گرنه‌های برف گیر جیرفت در شامگاه شب گذشته گفت و افزود: عملیات برف روبی در محور‌های برف گیر جیرفت_ساردوییه، جیرفت_کرمان، جیرفت_سیرجان و جیرفت_سه راهی بم، طی چند چند مرحله و به طول ۱۵۰ کیلومتر انجام شد است و ۳۰۰ تن ماسه نمک نیز جهت تردد مناسب کاربران جاده‌ای در محور‌ها استفاده شده است.

وی از گرفتار شدن ماشین‌های فاقد تجهیزات ایمنی مانند زنجیر چرخ در محور‌های مذکور گفت و بیان داشت: شب گذشته ۵۰ خودروی گرفتار در برف و گل و لای با حضور به موقع راهداران جنوب کرمان از گرفتاری نجات یافتند و به مسیر خود ادامه دادند.

به جز دو راه فرعی تردد در کلیه‌ها راه‌ها جریان دارد

محمودی با اینکه که به جز دو راه فرعی کلیه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی جنوب کرمان باز هستند گفت: در حال حاضر در جنوب کرمان محور فرعی زهکلوت_دلگان در محدوده‌های چاه بید و گلدشت (محور جایگزین ندارد) و همچنین محور فرعی رودبار_کهنوج در محدوده مظفر آباد (محور جایگزین محور آبسردوییه و پل بهادر آباد) در پی بارش باران و طغیان رودخانه‌ها مسدود شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان از پاسخ گویی شبانه روزی مرکز مدیریت راه‌ها گفت و از رانندگان، مردم و کاربران جاده خواست: قبل از انجام سفر وضعیت جوی راه‌ها را از سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها جویا شوند و سپس اقدام به سفر نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.