صدور ۱۵۲ مجوز جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری نهبندان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت: از ابتدای امسال ۱۵۲ مجوز جوجه ریزی برای واحد‌های پرورش مرغ گوشتی شهرستان صادر شده است.

آهنی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان با بیان اینکه نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از زمان جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی آغاز شده و تا عرضه در بازار‌های مصرف ادامه دارد، گفت: در این نظارت‌ها بر اساس دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور، عواملی که باعث بروز مخاطرات بهداشتی می‌شوند، مورد بررسی قرار می‌گیرد و با انجام اقدامات بهداشتی و تکمیلی در جهت برقراری و ایجاد بهداشت عمومی و امنیت غذایی، بهینه‌سازی انجام می‌شود.

او افزود: با صدور ۱۵۲ مجوز جوجه ریزی در ۳۷ واحد پرورش مرغ گوشتی در شهرستان نهبندان، یک میلیون و ۵۰۲ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده که با توجه به روند افزایش نظارت بهداشتی دامپزشکی بر واحد‌های مرغداری سطح شهرستان نهبندان شاهد کاهش بیماری در این واحد‌های صنعتی بوده ایم.


بیشتر بخوانید


آهنی با بیان اینکه رعایت دقیق توصیه‌های دامپزشکی از سوی مرغداران سبب ممانعت از بروز بیماری‌های فراگیر و یا بیماری‌ها با تلفات بالا در سطح مرغداری‌ها و جلوگیری از شیوع این گونه بیماری‌ها می‌شود، تصریح کرد: رعایت دقیق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی زمینه را برای ارتقای سطح تولید و استحصال گوشت مرغ سالم و بهداشتی برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌آورد.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان از مرغداران شهرستان خواست هر گونه مخاطرات بهداشتی را جهت کنترل و پیشگیری به شبکه دامپزشکی اطلاع داده و در اجرای ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای با شبکه دامپزشکی همکاری کنند.

برچسب ها: مرغ گوشتی ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار